Det har varit tyst ett tag...

Det har varit tyst på bloggen ett tag, men det har hänt mycket...
I fredags ändrades vår sneda vägg så vi åkte dit på kvällen för att se hur det har blivit... GIVETVIS så var det nån amatör som spikat fast en eklist på vår valnötsbänkskiva och jag höll på att dö när jag såg det. Inte nog med att vi har betalat ex antal tusenlappar extra för att få vita snickerier så spikas det upp en eklist, dessutom så ska det inte finnas någon list på skivan över huvudtaget. De hade dessutom spikat upp eklister runt själva köksön så hela charmen med att ha en köksö försvann.
Hela fredan gick åt att formulera nytt mail till byggledaren och till Götenehus, samt ringa runt en massa samtal.

Bilder...

image298

image299

Listen är äntligen borta och de har lagt en silikonkant eftersom där fanns spikhål. Det är inte exakt så som vi vill ha det men det funkar. Bänkskivan var så fin innan, helt perfekt skuren och den såg ut som om den svävade på köksön... men men...

Lördagmorgonen vaknar jag med oerhörda smärtor, har haft smärtor i flera dagar i rygg och ben men har ändå kört på i 190. Men på lördan så sa det stopp! Och min sambo skulle iväg och tävla i rullstolsbasket hela helgen. Med kryckor hasade jag mig fram, gråtandes för att jag inte kunde ta hand om barnen eller nått annat... tankarna snurrade runt - vara ensam med 2 småbarn, flyttpacka, sista helgen innan flytt och jag som skulle göra en massa inför det... vi fick som tur är barnvakt och helgen blev smärtsam men någorlunda ok. Jag småpackade en del med en hand och kryckan i andra... så det blev någorlunda bra!
Jag mår fortfarande dåligt, jag har jätteont i ryggen, höften och benen och vi håller fortfarande på i 190. Vi ska ju flytta om 3 dagar så det är liksom det enda vi kan göra... 

Söndag kväll när min sambo kom hem åkte vi till 2 olika "blocket-personer" och köpte en Reima overall och regnställ till den minsta... förra veckan fick vi veta att hon ska börja det nya dagiset, på uteavdelningen.... så vi måste verkligen köpa kläder ämnade för att vara ute non stop. Är supernöjd med Reima overallen, vilket klipp alltså. Den var helt ny med lappar o allt, för 500 kr. Känns bra att veta att den inte har blivit förstörd i torktumlare eller torkskåp... nu måste jag inhandla vantar, mössor och underställ.

Bilder...

image300

Regnstället fick jag för 100 kr, helt perfekt till utedagiset :)

image301

Igår kväll kom vår stenleverans till nya huset... så i regn o rusk packade vi ner alla kidsen i bilen för att möta markentreprenören och stenlastaren. 11 pallar sten, 50x50... ska bli så spännande att se slutresultatet. De såg nästan groteskt stora ut....

Bilder...

image302

image303

Idag var det inskolning på nya dagiset! Det var så lyxigt. Ett nybyggt dagis är lika med nya leksaker, nya stolar, lekrum, böcker, nytt kök... ja så klart allt o det var så bra planerat. Bla fanns där ett stort musik/teater rum, ca 5 meter upp till taket med hoppdynor m.m... äntligen kändes allt bra!

Idag har vi även haft besiktning av huset, det var många fel och mycket ska åtgärdas imorgon men resten kommer ta tid. Vi har pratat med några av de nya grannarna och alla har haft problem och det känns någorlunda bra att veta för ett tag kände vi att vi har ett oturs hus... men så är det inte utan det är slarviga byggare. En granne till oss fick värmeslingan uppborrad under klinkersen i badrummet. Byggaren skulle fästa toastolen och borrade hips om haps... så nu ska deras golv i badrummet rivas upp... grattis säger jag! Nä, men det är ju sjukt att man köper nått nytt och så får man själv agera projektledare!

Bilder från idag...

image304

Vi är dem enda som har valt en vask med pelare och jag måste säga att jag är så nöjd... skåpet som var som tillval var inte ett av de finaste och det ser väldigt klumpigt ut (har tjuvkikat hos grannarna)...

image305

Jag & bebis (i magen) :)

image306

Vårt tillvalsskåp till badrummet - vitt så klart!

image307

Summa summarum kändes besiktningen bra idag, när alla fel är åtgärdade så kommer det bli bra. Vi är nöjda med våra tillval och imorgon får vi nycklarna.. ja efter att vi har lämnat över en del pengar på banken :) Sen är det bara att flytta in!!! TJOHOOOO....

Bilder kommer antingen ikväll eller imorgon.. jag har många bilder att visa!!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Malin S

Vilket drömläge - nytt urfint hus och bebis på gång - grattis !!

2007-10-30 @ 20:25:54
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se



Postat av: Maja

Tråkigt med småfelen, förhoppningsvis blir ni nöjda när allt är tillfixat. För det klart att det ska vara som man vill när man bygger nytt. Ser kanon ut på bild iaf! Kul med ett litet kort på dig. Kram Maja

2007-10-30 @ 21:20:11
URL: http://cactusvit.blogg.se/



Postat av: Linda

Så fint det ser ut! Era köksluckor är jätteläckra!

2007-10-31 @ 08:33:57



Postat av: susanne f

Hej camilla
Kan bara säga att jag är avundsjuk på ert fina hus...kommer gärna och hälsar på. Jag kan hjälpa dig att bära, packa upp, ta hand om dina gullungar...bara jag får se ert fina hus

Ha det bra

Kram
Susanne

2007-10-31 @ 08:38:08
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: Em

Usch blir så ledsen när jag läser om hur de förstör med en eklist!! Kan knappt finna ord för hur puckade de som gjort det måste vara! Själv har jag turen att ha en sambo som bygger och tänker efter 100 gånger så att allt blir tiptopp. Väldigt fint ni kommer att få det! Lycka till med flytten.

2007-10-31 @ 08:58:34



Postat av: Cissan

men hu vad tråkigt att det blir fel! Hoppas ni får åtgärdat det...
Så fin du är med magen! Roligt att se dig =)
Lycka till med allt¨
kram

2007-10-31 @ 12:11:01
URL: http://www.dsign.blogg.se



Postat av: Hilajn

Ser ut som att ni kommer att få det toppenfint.
Fin mage också:)

2007-10-31 @ 15:11:11
URL: http://hilajns.blogg.se



Postat av: Linda

Grrr, man blir ju galen. Varför ska det alltid vara så att man måste stå och övervaka?!?! Känner så väl igen det. Hur tydligt man än har förklarat så blir det fel eller slarv eller nt annat. Hoppas allt blir bra till slut!

2007-10-31 @ 20:43:30



Postat av: Linda P

Så nu kom länken också med..

2007-10-31 @ 20:44:15
URL: http://livinglikelinda.blogg.se



Postat av: anette

Jättekul att se alla bilder! Är det möjligtvis Gustavsbergs blandare ni har i badrummet? De vill vi också ha, roligt att se bilder av hur det blir på plats. Lycka till med allt!

2007-11-01 @ 20:42:05
URL: http://vibyggerhus.blogg.se



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...