Jaha...

Då var det dags igen!
Igår åkte vi ut till vårt hus för att kolla lite. Jag var på gott humör, hade med mig dem nyinköpta HAFA-badrumsinredningarna för att se om dem passade och planeringsmysa lite nu när allt börjat komma till rätta i huset... Det första som jag ser är att väggen i hallen är sned och då menar jag sned. Jag har länge sett detta och tagit upp det med min sambo, men jag har ändå varit osäker för jag har sett den sneda väggen med ögonmått. Men så igår var klinkersen lagd och jaaa, då fanns det ingen tvekan om det. Eftersom en vägg vätter åt 2 håll så gick jag genast in till tjejernas framtida rum och nu när alla lister och golvpapper var borta kunde jag även konstatera att det var snett där!! Allt kändes skit kan jag säga! Vi har besiktning på tisdag, på onsdag får vi huset, torsdag ska vi städa och lördag ska vi flytta dit. Men detta MÅSTE fixas innan och de vet inte om de hinner. Ska man verkligen behöva ha så mycket problem vi ett nybygge??? Jaja... imorgon ska vi få en del svar då vi har mailat Götenehus om detta...

Här är lite bilder från gårdagen...i övrigt är vi sååå nöjda med alla våra tillval. Jag har ju varit inne i grannarnas (7 st) hus och kollat lite hur dem har valt och vi är de enda som valt ett helt vitt kök samt spegeldörrar i hallen. Vi är också de enda som har tagit bort hörnbänkskivan runt pelaren.. det gjorde vi i sista stund då vi kände att det skulle bli för mycket med en kant där. Det är en enorm skillnad när man har varit i deras hus och jag måste ju erkänna att jag tycker att vårat är finast då de ser så mycket ljusare ut... å andra sidan så tycker de säkert att vårt hus är alldelles för ljust :)

image287

image288

image289

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: ruffa

Så fint ni får det. Vitt är alltid vackert... vackrast [enligt mig] ;)
Usch vad tråkigt med väggen, hoppas det går att ordna snart!
Ha en riktigt skön helg! kram/ruffa

2007-10-26 @ 07:35:38
URL: http://systerruffa.blogspot.com



Postat av: Eva

vad trist med väggen, hoppas att det går ordna fort. Jag gillar erat kök, det helt vita. Snyggt och håller nog i längden också.
Ha en trevlig helg

2007-10-26 @ 07:54:07
URL: http://www.tapeterochteak.blogg.se



Postat av: Ann

Vad jag blir avis. Erat hus är så snyggt. Vitt är den bästa färgen. Lite tråkigt att väggen var sned. Jag o min sambo har planer på att bygga ett nytt hus. Fast vi ska nog göra det mesta själv. Så vet man vem man ska skylla på om det blir fel. :)
Ett stort lycka till med slutspurten.

2007-10-26 @ 11:55:39



Postat av: åse

Åh så fint Camilla... så fint!!
TRIST som fanken ang den sneda väggen!! Förstår att det är ett moln på himlen :(

2007-10-26 @ 12:09:23
URL: http://fullthus.se



Postat av: Åsa

Åh så fint! Kikar in på din blogg titt som tätt och inspireras. Håller med dig om att det är stor skillnad o ert kök är helt klart finare. Ha det bra!

2007-10-26 @ 14:28:50



Postat av: Petra

Hittade hit fran Fullt Hus. Oj vad fint det blir i ert nya hus. Sa ljust och frasch! STROR skillnad pa koken!

Trist med sned vagg - vad arg man kan bli!!! Hoppas att det kan fixas snabbt!

2007-10-26 @ 22:47:54
URL: http://kojatillslott.blogspot.com



Postat av: Truffles

Jättefint kök! Var är luckorna (och resten) ifrån?

2007-10-29 @ 15:03:31



Postat av: Linda P

Superfraäscht! Vitt är så snyggt! Lycka till med allt!

2007-10-30 @ 17:44:17
URL: http://livinglikelinda.blogg.se



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...