Projekt BÄNK...

9.30 imorse började jag dammsuga av all spindelväv på mina 2 bänkar som jag har haft i trädgården i snart 2 år... 9.45 började jag måla dem. 4 timmar senare var jag klar... hade jag visst det så hade jag nog inte målat dem i år! Men nu är det gjort, nästan i allafall. Imorgon får jag ta ytorna som ligger ner... Tanken är att vi ska ha dessa ute, framför nya huset. Här i den gamla trädgården så har det räckt med inoljning varje år eftersom de har varit under tak, men nu så ska de stå under bar himmel...

Innan målning...

image278

image274

Efter att jag städat dem...

image275

2 timmar senare... jag vill bara gå in i värmen...

image276

4 timmar senare... genomfrusen MEN KLAR FÖR IDAG!!!

image277

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: åse

Duktig tjej!! Själv målar jag lillans fönster =)

2007-10-21 @ 09:52:50
URL: http://fullthus.se



Postat av: Cissan

Det här blir kanonbra!! Vilket jobb du lägger ner, men du får verkligen lön för mödan!
kram

2007-10-21 @ 09:54:36
URL: http://www.dsign.blogg.se



Postat av: ruffa

Ni kommer att få det superfint! Du är såå flitig!
Här hos oss har allt stagnerat [flyttade in i ett halvfärdigt hus i maj]
Du inspirerar, jag har länkat till din sida... hoppas det är ok? Vill du läsa min blogg är det bara att maila din adress så skickar jag lösen.
kram/ruffa

2007-10-22 @ 07:34:13
URL: http://systerruffa.blogspot.com



Postat av: Camilla

Åse: Tack... var inne hos dig o kikade på lillans rum, det blev verkligen en stor förändring med vita fönster!!! Härligt när man kan fixa själv :)
Cissan: ja, hade jag vetat vilket jobb detta var skulle jag nog ha väntat med det :) Men men nu är jag på G o då slipper jag tänka mer på dessa bänkar... bara vart jag ska ha dem i nya trädgården :)
Ruffa: Klart att det är ok att länka till din sida.. jag mailar dig inom kort så jag också kan kika på din :)

2007-10-22 @ 12:41:41
URL: http://husnr8.blogg.se



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...