Ny har vi beställt marksten till framsidan av huset!

Nu har vi beställt 54 m2 marksten och ritningen är nu inskickad till entreprenören... så nu finns det ingen återvändo!

image200

Ritningen med växter lär nog ändras ett antal gånger om jag känner mig själv rätt innan allt är på sin plats. Men stenen sätts i slutet på oktober och den kommer bli så här...

Vi fick inspiration till markstenen på Leva & Bomässan.

image201

I helgen kollade vi även postlådor. Vi måste snart köpa en eftersom det inte ingår en i husbygget. K-rauta hade en hel del, men de var lite för dyra.
Tips på snygga postlådor tas gärna emot :D

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Pia

Kolla i matvaruaffären. Vi köpte en zinkbrevlåda på Bilema i Höör ca 130:- den är enkel och fyller sin funktion, vi köpte en ganska stor så alla räkningar ska få plats!!!!!

2007-09-28 @ 13:08:02
URL: http://vitahuset.blogg.se



Postat av: Anna

Sitter din man i rullstol? Vad har hänt, om man får fråga? Erat hus är ju bara såååå snyggt! Förstår om ni längtar. Får man vara inneboende? Hehe nejdå.

2007-09-28 @ 19:12:12



Postat av: Camilla

Pia: Tack för förslaget! Vi har bestämt oss för en Biggi Ekonomi som är en kampanjbrevlåda som kommer ut då och då. Just nu har K-rauta den... det är en veckopostlåda med lås, bra att ha om man ska vara bortrest ett tag...
Anna: Ja, min sambo sitter i rullstol. Han föll ner från en balkong och bröt ryggen...
Ja, vi längtar så efter huset. Ännu mer efter idag då vi var och besökte det :D

2007-09-28 @ 19:20:16
URL: http://husnr8.blogg.se



Postat av: nyfiken ;)

Du som målar mkt vore ju måla en häftig brevlåda!
Jag hittade din blogg på familjeliv o började kika, så otroligt kul o se, erat hus blir nog jättefint!Du inspirerade även mig att börja måla å dutta igen, har haft idétorka länge men nu har jag vart å köpt en massa dukar att måla på! :)

2007-10-15 @ 12:26:17



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...