Barbapapafamiljen är hittad...

Mannen är ute med barnen och jag är hemma och kurerar mig. Denna helgen är sista innan jag börjar jobba så jag svängde de lurviga igår med tinginneoute... Vi hade riktigt roligt, men morgondagen är mindre kul. Redan SJU på morgonen ringde det på dörren (tjohej efter 3 timmars sömn), det var stentransporten - äntligen är stenarna här men kunde de inte kommit lite senare denna härliga lördagsmorgon??!

70m2 50X50 och 21X21m2 betongplattor står i allafall uppe på uppfarten.... det ska bli sååå spännande att se resultatet. Efter många om och men så fick vi ju till en bra skiss till framsidan med en rabattidé liknande Carl Linnés visningsträdgård från Göteborg. Oooh, det kliar i fingrarna - jag ska både köpa plantor och tigga till mig från vänners trädgårdar så jag får en härlig mix direkt.



Jag vet inte om ni känner igen www.camillasgarden.se  - men det var min gamla hemsida som jag har lagt ner (för dyr att hålla igång tyvärr) men häromdagen så var jag inne på mina sparade bilder från hemsidan och hittade lite piff därifrån, bl a dessa barbapapafigurer som jag gjorde åt min dotter en gång i tiden. Jag hade glömt bort dem helt, de ligger fortfarande nerpackade från vår första flytt 2007. Jag har minst 2 stora lådor kvar att packa upp i förrådet med massvis av med keramikprylar till trädgården och betongsaker som jag gjutit.... åååh, jag längtar tills allt piff kommer upp igen!









Visst är dem gulliga?!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Ann-kristinS

Å så söta dom var :)

2009-04-18 @ 11:54:42



Postat av: Linda

Så det är din sida. Har varit inne på den många gånger men nu var det längesedan, är det någon annan som tagit över adressen eller?

För kände inte alls igen det.



Följer din blogg och tycker om dina idéer då jag själv har et nybyggt hus och söker inspiration till trädgården. Tack för dina tips!

2009-04-18 @ 17:20:28



Postat av: Malle

Dom var verkligen söta men framförallt PERSONLIGA, börjar bli så less på allt som alla ska så jag blev så glad när jag såg dina figurer.



Jag själv är absolut inte unik, men ibland önskar jag att jag var det :-D

2009-04-19 @ 08:26:55
URL: http://skapatavmig.blogspot.com



Postat av: Jessica

Sådana där Barbapapa-figurer vill ju jag också ha..!!! Jättefina!

2009-04-19 @ 12:16:15
URL: http://jessicaeriksson.blogspot.com



Postat av: Anonym

Är det du som hade camillasgarden???!!!!!



Gu vad jag saknar den, upptäckte den precis innan den togs bort och har letat efter något liknande sen dess.

TACK för all inspiration som den sidan gav.

Har du några tips på liknade sidor?

2009-04-19 @ 21:39:07



Postat av: //ZR//

Gud så roligt & få trädgården i ordning. Längar med till dess men först så måste vi få färdig vårt garage innan vi kan börja gräva upp all betong...

Är med inne på att har 50x50 plattor. tycker att det är så fint med stora palttor.

Lyck till, ska bli roligt & få se slutresultatet.Kram

2009-04-21 @ 08:29:03
URL: http://www.hemoinredning.se



Postat av: Malin

Ser väldigt fina ut! Alltid kul med lite piffning. :)

Jag har hört att det ska finnas ett företag som hjälper en att gjuta sånna saker själv...vet du nåt om det?

Tacksam för snabbt svar!

2009-04-22 @ 12:18:18



Postat av: Camilla

Ann-Kristin S : Åh, tack!

Linda: Jag vet inte vem som har tagit adressen men det är lite mysko... en massa adresser... Roligt att du börjat följa min blogg också :)

Malle: Jag gillar också personliga saker i hemmet, typ loppisfynd o sådant som ja själv gjort eller saker som jag har gjort om...

Okänd: Ja, det var jag som hade Camillas garden.. jag var i mitt esse på den tiden men hinner inte med lika mycket trädgård nu så den sidan får vila... bloggen är ett bra komplement, så vissa kreativa ting kommer ut då o då :) Jag kan tipsa om ting ute o innes hemsida, de har mycket fint o en massa betong!

Jessica: Tack!!

ZR: 50 plattan är såå fin. Jag längtar verkligen tills den är lagd, då kan jag äntligen börja med min rabatt på framsidan av huset!!

Malin: Oj, ingen aning. Låter som en bra företagsidé :) men inget som jag hört om... hittar du företaget så får du gärna tipsa mig!

2009-04-22 @ 15:33:54
URL: http://husnr8.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...