Österlen...

Då är man tillbaka efter 5 dagar på Österlen! Japp, vi fick ett ryck måndag morgon och bokade en skånelänga med ett par vänner och det var ett MYCKET smart drag då vi hade GULDVÄDER alla dagarna! Det var helt otroligt att sommaren kom just dessa dagarna... vi har gjort massor tack vare det! Långa morgonpromenader på landet, grillat, suttit uppe på kvällarna, besökt Tosselilla och bara njutit av sommaren!

Lite bilder från vårt boende...
De som hade boendet snickrade ihop en ramp åt oss när de hörde att vi hade rullstol i familjen... så snällt!




En gammal tandläkarstol i hallen...





När vi kom fram till skånelängan och såg den stora båten på tomten tappade vi nästa hakan - en piratbåt i trädgården... våra barn ÄLSKADE att leka i den! Vilken idé!








Runt knuten på skånelängan bodde kossorna & hästarna...







En kväll när vi satt ute så hörde vi värsta maskinen... det var bonden som plöjde! Det var helt fantstiskt att vara så nära när han arbetade och lite skrämmande får jag medge...





Inte nog med att det fanns lite allt möjligt härligt i trädgården (som den stora piratbåten) så fanns där även en gammal bil från 1961!!




Jag på Tosselilla...



Så klart hann vi också med några loppisrundor... här bodde en gammal tant... hon hade 3 stycken husvagnar på sin tomt med loppissaker. När vi tutade kom hon ut :) Stadsborna (vi) tyckte det var hur roligt som helst med tuuutskylten!



Fniss... det blev en tur till Bo Olsson i Tomelilla också... fyndade lite smått o gott... bl a solcellslampor som kommer i ett annat inlägg!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Camilla(s nya hem)

Jag kom också precis hem (några timmar sen bara) från Österlen. :) Visst har vädret varit underbart, ville inte åka hem!

2009-08-09 @ 18:53:13
URL: http://camillasnyahem.blogspot.com



Postat av: Susanne F

Så kul ni verkar ha haft det

Kram

Susanne

2009-08-09 @ 20:09:08
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: Mrs. b

Verkar som ett härligt ställe! Och vilken tur med vädret.

2009-08-09 @ 22:26:54
URL: http://mrsbandco.blogg.se/



Postat av: sara

Lantis som jag är kan jag inte annat än fnissa när jag läste att han plöjde.. det var en tröska på bilden så jag tror att det är mer troligt att han tröskade. Tack för en mycket trevlig blogg, jag önskar att jag hade lite av din energi här hemma!

2009-08-09 @ 23:06:33



Postat av: Cornelia

Vilken härlig semester! O vilken skönt ställe! Båten va cool, om man har en stor tomt så e det ju en toppenidé!

2009-08-10 @ 22:46:12
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: HUSnrNIO

Härliga skånska bilder.

2009-08-13 @ 11:26:47
URL: http://hilajns.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...