Skiss...

Jag har haft MÅNGA funderingar angående slutfinishen på framsidan, mest kring bygget av "soptunnplanket". Det har börjat klarna lite och så fort vädret tillåter så ska jag ut och mäta för att se om det blir lika fint i verkligheten...

Jag har målat 6 stycken armeringsjärn i grått, de ska bli spaljéer åt lila klematisar. Är lite sugen på att bygga ett litet L plank i ena hörnan och ha spaljéerna precis framför - tror klematisen kommer synas bättre mot en ljusgrå yta. Sedan ska det planteras lavendel i massor, in mot grannarna. Just nu har vi en sandkant mellan oss - inte så fint!!



Jag har en idé om att måla vårt husnummer riktigt stort på soptunneplanket + att brevlådan ska upp där. Får se vad som får plats... måste hitta ett snyggt och enkelt typsnitt till husnumret!

I min lilla grushörna så ska jag ha en rund betongpall, måste dock gjuta en först :)



En helhetsbild... ser ni nått? Dålig skärpa! SÅ här ska det i allafall se ut om några månader!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Sara

Vad du är duktig, det ser riktigt häftigt ut! Gillar verkligen soptunneplanket med husnumret, ska bli spännande att se resultatet!

2009-08-31 @ 22:02:20
URL: http://www.sarakristoffer.com/hus



Postat av: HUSnrNIO

Oj vilka härliga planer och så snyggt du skissat upp det hela. Stor siffra bredvid brevlådan låter lockande. Ska bli kul att se vad du får till.

2009-09-01 @ 08:24:55
URL: http://hilajns.blogg.se/



Postat av: Susanne F

jag är lika nyfiken som alla andra



2009-09-01 @ 14:41:21
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: Cornelia

Vilken fin skiss! Vilka roliga och fina idéer, det kommer bli toppen!

2009-09-01 @ 17:10:59
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Pethra

Det här kallar jag skiss om något, efterlyste ju en förut. TACK! Ser väldigt fint ut.

2009-09-02 @ 09:27:06



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...