Barcelona dag 4

Dag 4 börjades på STARBUCKS där vi beställde cheesecakes och nån god latte med kolasmak! Lite kaotiskt var det också då kidsen hade myror i brallan. Jag minns det som att ALLA tittade på oss när våra barn HOPPADE i sofforna och var lite halvtokiga!! Efter det gick vi till Casa Mila och tittade på arkitektur... också det utvecklade lite myror i brallan på kidsen. Det var TUR att där fanns så många trappor... så där fick de "leka" av sig ett tag!!



Fantastisk byggnad!







Efter Casa Mila så gick vi mot Sagrada Familia kyrkan... i parken utanför kyrkan så fanns det en mysig julmarknad. Det var som på en film... supermysigt! Vi stannade till i en delikatessaffär och köpte med oss färdiglagad mat ( i massor, allt så så gott ut), lite öl och satte oss och åt på en av bänkarna i parken!



Estrella cervesas!!



Vår bänk i parken - härlig utsikt när man har picknick!! kidsen fick leka av sig innan kyrkan...







La Sagrada Familia... en helt fantastisk byggnad. Den är beräknad att bli klar år 2025!!





Kolla detaljerna! Dörren var otroligt vacker!



Närbild på dörren...



Jag!!



Min son får en tillsägelse av mig... han var sååå busig när vi var i kyrkan. Det var byggnadsställningar ÖVERALLT så jag var så orolig att han skulle smita in nånstans där det var farligt!



Puh, efter kyrkan så var det dags för lite LEK igen. Det fanns en fin lekplats i parken så där stannade vi tills det blev kväll och sedan gick vi hemåt igen!

En som längtade till gungorna!!



Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Inspirera Mera

Vilka härliga bilder!

Kram Sandra

2009-12-30 @ 12:07:55
URL: http://inspireramera.se



Postat av: CreativeActivity - Sandra

Ni ser ut att ha det precis så mysigt man ska ha i Barcelona :).

Dörren var verkligen wow!!

2009-12-30 @ 13:43:27
URL: http://creativeactivity.blogg.se/



Postat av: erry

Åh så härligt! Jag var i Barcelona för ganska precis ett år sedan och satt i samma park efter vårt besök i Sagrada Familia. Julmarknaden fanns även då, den var härlig, men mycket folk! Oj vad jag längtar tillbaka till Barcelona...



Fin blogg du har förresten!

2009-12-30 @ 17:59:29
URL: http://gallerry.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...