Nya huset...

Idag får vi tillgång till nya huset... först ska jag ta lillkillen till Öppna förskolan så han kan leka av sig och bli trött, sedan ska jag städa huset när han sover... det gäller att planera :)

Jag har fjärilar i magen när jag tänker på att vi snart flyttar! Efter höstens 15 visningar så kändes det i stort sett omöjligt att sälja och flytta till drömhuset - men nu är vi här och idag får vi nycklarna!!!

Husbygget...



**********************************

Igår satt jag och planerade vår trädgård och framsida. Mest plattsättningen och vilka växter vi ska ha. Känns otroligt skönt att alla idéer börjar falla på plats, jag har bollat med sambon om de olika förslagen och vi börjar se en helhet.
Det kommer bli en prunkande framsida med lite rolig inslag för barnen...

Växtlistan so far:

Allium
Smultron
Vit, svart, blå iris
Salvia
Vit vallmo
Vit, lila krokus
Vitsippor
Ormbunke
Pensil gräs
Lavendel
Pioner
Klematis

Dessa är mina favoriter. I vårt första hus (hus ett av tre) hade vi dessa växterna, fast utspridda. I nästa hus så ska vi ha dem samlade, så det blir lite spännande höjder och en härlig mix av de olika färgerna!

Åh, jag längtar tills våren är här...


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Fyra i huset

Låter underbart. har ni fått det andra huset sålt nu och så?

Jag har flyttat min blgog Tindra som jag. Kika in vettja.



Good luck idag, hoppas allt går bra.



Kram

Nina

2009-01-22 @ 08:36:40
URL: http://www.fyraihuset.blogspot.com



Postat av: Camilla

Fyra i huset: Jaaa, vi fick sålt huset i december - så skönt!



Ska kika på din blogg... :)

2009-01-22 @ 11:41:14
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Eva

oj så spännande att få planera och fundera.

Lycka till med städningen

2009-01-23 @ 08:10:19
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/



Postat av: Arandur

God morgon.

Hoppas att du får en härlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-23 @ 08:14:15
URL: http://arandur.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...