Ikea...

I förra veckan så hälsade vi på Ikea och GISSA vem som var där!!!?? Mija Kinning! Först när jag såg henne så kunde jag inte placera henne, typ vart känner jag henne och sen kom jag på att det är Mija från Bygglov! Hon gick runt med en man och shoppade en hel del småprylar - kanske till ett inredninsgprogram?!

I allafall, helst hade jag velat ta en fika med henne och snacka om inredning m.m. men den enda "konversationen" som blev var att hon tyckte vår syskonvagn var jättesmart och att hon tyckte det var gulligt att vår son satt i sambons knän när han rullade runt på Ikea... Jag var HELNERVÖS och smilade mest, lite så där flackande med blicken och ignorerande! Helt olikt mig som älskar att pladdra! Men men... så är det väl när man träffar en som man BEUNDRAR!!

Ikea inköp... Ikeas egna tvålar, handcremer o lotioner är helt OK! De kostar mellan 14-19 kr och det tycker jag är ett RIKTIGT bra pris med tanke på hur stora behållarna är! Att de dessutom görs i mina favoritfärger är ju inte heller så pjåkigt :)



Mija Kinning kikade lite på dessa spotlightsen, diskuterade lite med mannen hon var med sedan packade hon ner ett antal spottar i sin vagn och massor av med batterier... vid kassorna på Ikea dyker spottarna upp igen och eftersom Mija tog några sådana så tänkte jag att Ahhh, jag tar också dem och ser vad jag kan hitta på med dem där hemma! Spotten har vandrat runt lite här i huset och nu har den faktiskt funnit sin plats och jag blev helnöjd! Den är satt under vårt storarumsbord och på kvällen tänder vi upp den så hela undersidan på bordet lyser upp... bordet är högblankt så det blir ett fint lyster!



Under bordet...



Svårt att ta bra foton i mörkret.. men ni får en hum i allafall hur det blev.
Faktiskt, för 29 kronor som den lilla spotten kostade så fick bordet sig ett lyxigt upplyft!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Lilla jag

Jag håller med dig. Hon är så duktigt, och har sån många bra idéer :)

2009-07-28 @ 12:45:53
URL: http://irenev.blogg.se/



Postat av: Jessica

Jag köpte också den spoten på Ikea i söndags! Den skulle vara bra för mindre utrymmen då den inte blir så varm stog det, så jag ska ha min i mitt ommålade vitrinskåp :)

Mija skulle gärna få komma hem hit o spotta ur sig lite idéer, jag gillar också hennes stil.

/en som följt din blogg i det tysta ;)

2009-07-28 @ 15:54:32
URL: http://rostberg.blogspot.com



Postat av: Susanne F

Hej

Mija gör så fina saker ...och även hennes mamma Brita Kinning...

Ha det

//susanne

2009-07-28 @ 17:20:11
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: Petra

Åååh jag gillar verkligen Mija Kinnigs stil när hon inreder. Jag träffade henne på Marbodals kök på en föreläsning för ett tag sen. Man blir helt pirrig i magen och får tunghäfta. hahha. ja, som det kan bli.



Det blev ursnyggt med en spott under bordet.

Lät trevligt det där om trädgårdsträffen.



ha det bra

kramizar

2009-07-28 @ 23:02:26
URL: http://godisfrun.blogg.se/



Postat av: Cornelia

Mija e helt klart min favorit inredare! Verkar vara en skön person oxå!

2009-07-29 @ 08:29:12
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...