Planteringslådaprojekt...

Kunde inte hålla mig igår kväll så trots BLÅSTEN eller snarare STORMEN som vi hade så gick jag ut med en tiometers rulle markväv, sax och häftapparat. Det var inte det lättaste att få fast markväven, men till slut blev det riktigt bra trots allt fladdrande :) och nååågra fula ord!

Kusligt likt en kista nu när markväven är uppsatt...



I mellanrummet mellan plattorna och lådan har jag hela tiden tänkt att jag skulle ha trampnarv, ett "lockigt" gräs som brer ut sig och får små små vita blommor.... men igår ändrade jag mig när jag kom på att på framsidan så har jag massor av med (3) tuvbräckor som kanske skulle passa bättre. Jag vill få till den gröna kontrasten mellan de GRÅA plattorna och den GRÅA planteringslådan... gärna grönt med lite vitt! Tuvbräckan är perfekt till det, den får också vita små blommor som trampnarvan, dock på långa stjälkar! Så igår blev det OPERATION OMPLANTERING!!

Tuvbräckstransport...



Grävhjälp...



Bevattningshjälpreda #1




Nu hoppas jag tuvbräckan SPRIDER sig fort så hela mellanrummet blir som en tjock grön matta!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Vårt hus vid havet

Som vanligt jättefint! Undrar vad för slags färg du målat både staketet o lådan med? Är det lasyr?

Kram / Jenny

2009-07-10 @ 12:35:45
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com



Postat av: Jonasn



Jag brukar sätta en list ( trälist, målad i samma färg ) överst på insidan så behöver jag inte fästa med så många klammer, och så der man inte markväven.



Som alltid tycker jag att det blir jättefint, även om jag är dåligt på att skriva det....



2009-07-10 @ 18:54:57



Postat av: Rakel

Så jättefina alla dina projekt blir!

Dina sidor inspirerar mig, tack för det.



Hälsningar från Boden

2009-07-10 @ 18:59:57
URL: http://rakelfager.blogspot.se



Postat av: Camilla

Vårt hus vid havet: Jag har målat med Expo Elit täcklasyr, staket är i s 8000 - n och lådan i s 5500 - n!



Samma kulörer som huset har :)

Jonasn: Smart med trälist! Japp, jag använde rätt så många klamrar :) tänkte aldrig så långt som list :) Kul att du tycker mina projekt blir fina, gillar att inspirera!

Rakel: Åh, vad roligt att jag inspirerar - det är därför jag fortsätter blogga! Älskar att vara kreativ o vad är roligare än att få dela det :)

2009-07-10 @ 19:07:08
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Ann

Gud så fina o bra ideér man får här jämnt!

Jag är inte så pysslig elle kunning men här kan jag sno ideér o göra hemma.

Snodde din "bänkidé" till altanen. Vi är dock inte klara ännu men gud så bra det blir. Praktiskt o snyggt!



ha en fin helg!

2009-07-10 @ 19:47:21
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...