Lavendel, brudslöja & sten...

Idag har jag planterat 13 stycken lavendel och 7 stycken brudslöjor... i regn ska jag tillägga! Jag vet att jag önskade regn till vårt nyrullade gräs men det här vädret är ju inte riktigt klokt! Det är ju JUNI, det är SOMMAR eller ...???! Gräset mår jättebra, men nu tycker jag att det gott kan komma lite sol! Hoppas verkligen vädret blir stabilt till Midsommar!

Jo, vi letar efter sten till vår framsida. I söndags var vi på Bauhaus och där fanns det en hel del... men det var dyrt så in i, åtminstone om man ska ha mycket sten som vi ska ha! På lördag ska jag iväg till ett annat ställe, en grusterminal, och kika på deras småstenar.. de hade MYCKET bättre pris!



#1 - pärlsten



#2 - vit marmor



Det lutar åt pärlstenen då den hade lite mer svartgrått i sig!! Får se vad jag hittar på grusterminalen...

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

Här ska småstenen i... på andra sidan kantstödet! Åh, det börjar kännas så bra med framsidan nu... men det är mycket jobb kvar innan mina 22 kvadratmeter blir fyllda... hehe.. det såg så enkelt ut på mina skisser, men ACK vad fel jag hade!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: susanne f

Hej Camilla

Vi har ju Jyllesingel på vår framsida...gillar den....den köpte vi på henkelstorps cementgjuteri..kolla där efter fler sten sorter...

Det blir så fint i er trädgård

kram

susanne

2009-06-11 @ 21:34:04
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: Mrs. b

Vad fint!

Vi har planterat häck nyss... också i regn! :-)

2009-06-11 @ 22:36:24
URL: http://mrsbandco.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...