Nya sittdynor...

Mina nya sittdynor... egentligen skulle jag ha 4 stycken cerise men en annan tjej tog de andra 2 (de allra sista) mitt framför näsan på mig! Jag kokade men smilade snällt till henne. Ja, vad gör man!! Så idag åkte jag dit igen med hopp om att Ilva hade lyckats trolla fram fler, men icke - så jag tog de sista turkosa som fanns kvar! Så det blev bra till slut... ville helst ha fler då vår sittbänk är så lång, men nu är sittkuddarna tyvärr slut och det kommer inte in fler - för tro mig jag har LUSKAT (läs: sökte igenom hela affären, kollade deras nätshopping samt frågade om de kunde hitta fler på deras lagersaldo) - men NIX, de var slut!

Lille Maxen trivs & matchar när han sitter på kuddarna, äntligen blir det lite mjukare under rumpan!




Mina bänkar är på plats, de är dock inte helt färdigmålade, diverse nattningar och blöjbyten kom i vägen så det var bara att sätta penseln i blöt... Jag är VÄLDIGT nöjd med färgen. Jag tror dessutom att det blir lättare att hitta stolar till möbelsetet nu när det ska bli grått - bordet ska också få sig en grå makeover. Har inte hittat några fina vita stolar, men MASSOR av med snygga svarta plastrottingstolar...



Lite nytt från Ilva - världens finaste kuddar. Min vännina har dessa, de är sååå fina!!!



Lampsladdar i olika färger - jättefina! De hade alla möjliga sorters färger och mönster på sladdarna.. kommer inte ihåg priset, runt 300 kronor tror jag!




Hann också med en snabb sväng på Bauhaus och kollade på deras möbler. Tyckte dessa var fina & sköna att sitta i - är det någon som har just dessa?? Är nyfiken på kvalitén... de heter Cetra stack!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: madde

Hej! Jag bara MÅSTE få veta vart du har köpt din trädgårdsmöbel (bänkarna & bordet) tycker det är jättesnyggt och exakt sånt jag vill ha till vår trädgård nästa sommar.



Tack på förhand!

2009-06-22 @ 23:28:59
URL: http://madeleinemis.blogspot.com



Postat av: Camilla

Vi har ritat det själva o haft en snickare som byggt det på plats... det är 3,5 meter långt så det var skönt att det byggdes i trädgården! En snickare kan säkert hjälpa dig om du visar bilderna eller ritar en egen variant...

2009-06-23 @ 07:41:01
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: susanne f

Hej

Ni har så fint...fattar inte hur du hinner allt...

Nu vill jag verkligen hem till dig och kolla.

Kram

Susanne

2009-06-23 @ 09:19:32
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: Camilla

Då får du så klart komma snarast :)

Jag har inte semester förrän om 10 dagar, så om du vill kan du komma innan.. det ska ju vara sommarväder hela veckan! Maila så bestämmer vi en dag!



Hur jag hinner allt?? Hehe... Daniel bortrest i 2 dgar så igår såg min dag ut så här: Jobbade 90%, storhandlade snabbt som bara den, hämtade kidsen på dagis, var en stund på lekplatsen, rotade fram poolen från förrådet samt pumpade upp den, fyllde den med kallvatten o sen sprang jag i hundranittio o värmde upp vatten i tekokaren, grillade korv med bröd, jag själv hann med en köttbit, tomat o mozarella (struntade i att koka potatisen - fanns ingen tid :) lekte lite med kidsen sen fick de badade hemma o värma sig, satte på film till dem, gick o vattna gräsmattan, tömde poolen, PIFFADE & FOTADE :) kvällsmat, tandborstning, vällingar, blöjbyten och sen nattade jag kidsen... 20.30 tog jag mig ett glas vin o bloggade... jag kan säga så här mycket att D får INTE åka iväg mer... hu vad trött jag är i dag! Jag ska tillägga att jag var på dagis med alla 3 redan sju imorse :) fniss... TUR att man är effektiv!



2009-06-23 @ 09:36:54
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: hemmabloggaren

Å va fin veranda ni har. Perfekt med lite färgklickar mot det mörka - läckert.

2009-06-23 @ 19:54:12
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com



Postat av: Anonym

Trist att någon norpade DINA kuddar. Men - med en sådan matchande liten goding går det ju utmärkt med mixen! GIllar verkligen dina utemöbler. Hemmagjorda? Tummen upp i så fall :)



Sov gott,



Anna

2009-06-23 @ 21:49:57



Postat av: Camilla

Hemmabloggaren: Ja, det piggar verkligen upp. Bänken blev en helt annat bänk utav färgklickarna!

Anonym: Tack - jag blev faktiskt också nöjd med blandningen, kanske bättre to m att ha det blandat än matchat! Jo, utemöblerna har vi själv ritat o haft snickare på plats i trädgården. De är kanon.. det är vårt 5:e år vi har dem o än har jag inte tröttnat på dem... + så kan man vara rätt så många runt det!

2009-06-24 @ 07:56:33
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: HUSnrNIO

Men vilken underbar bänk ni har. Ser så härligt ut med liten en, en färgglad och mjuk sittdyna och nappflaskan i handen:)

2009-06-24 @ 22:32:23
URL: http://hilajns.blogg.se/



Postat av: madde

Tack, då vet jag att jag ska anlita en snickare för att få min drömutemöbel :D

2009-06-24 @ 23:19:54
URL: http://madeleinemis.blogspot.com



Postat av: Fresh Design

Behöver du ny design till din blogg? Ta gärna en minut till att titta in på våran blogg och se vad vi kan erbjuda! Vi designar även efter dina önskemål!

2009-06-24 @ 23:24:17
URL: http://freshdesign.blogg.se/



Postat av: Anna

Har de inte exakt likadana sittdynor på kidhemtextil? Mitt tips

2009-06-25 @ 09:50:48



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...