Guadeloupe...

Nu har det varit tyst här ett tag, vi har varit på semester i Västindien närmare bestämt på Guadeloupe! Helt fantastiska 2 veckor har vi haft! Underbart väder, underbar mat och underbara upplevelser!

En av dagarna var vi på en båtutflykt och besökte olika delar av den östra ön, Jag fick prova på att snorkla, det var första gången för mig och jag älskade det... vilka underbara vyer. Vi snorklade i Réserve Cousteau utanför Ìlet Pigeon (Duvornas öar) där självaste Jacques Cousteau finns elva meter under ytan i form av en bronsstaty. Som sagt detta var första gången jag snorklade och att se alla dessa härliga fiskar i alla möjliga färger var helt fantastiskt. Bla att såg jag ett blad ett bra tag i närheten av mig och när jag upptäckte att "bladet" var en fisk blev jag riktigt rädd.. sen glad över att se denna fantastiska fisk!






Det sista stoppet på utflykten var till en liten strand insprängd bland klippor. Vi fick åka i denna lilla gummibåt (på värsta vågorna) - det var inte lätt kan jag säga. Först skulle vi hoppa ner i den från båten med barnen och min sambo med sina kryckor. Innan dess fick barnen ta på sig flytvästar o redan där vi vi helt slut :), sedan skulle vi hoppa av båten vid stranden. Två män höll i båten men vägorna var så starka så den rörde sig hela tiden... det gick bra men jäklar vad jag var nervös. Kidsen fattade inget, de bara satt nöjda och njöt....





En av dagarna hyrde vi en minibuss och tog oss till en pittoresk strand, St Anne - där var så som jag hade tänkt mig Karibien. Turkost hav och ljusa stränder... här stannade vi en hel dag, till lunch blev det crepes med färsk mango och kokos - mums!





Ett litet stopp på vägen till St Anne var vid ett litet vattenfall på 25 meter... först fick vi gå genom regnskogen och det var såå häftigt! Lianer, massor av med växter, gigantiska träd och fåglar som jag inte vet namnen på. Trots kvittranden från alla håll, insektsljud och det dundrande vattenfallet  var det väldigt avkopplande!





En morgon när vi vaknade så var regnbågen framme. Från "vår" strand såg man bara halva regnbågen, men när jag och tjejerna gick över till en annan strand och vi fick se hela... gissa om jag tappade hakan!? Jag har aldrig sett en hel regnbåge, från början till slut, så det klickades en hel del med kameran!







Från vår strand såg man "bara" halva...



Vi brukade vandra genom en regnskog från "vår strand" till en annan strand för att få vår dagliga dos av äventyr. Där var folktomt och lite mer av den guadeloupanska befolkningen. Min dotter fann en hel bibba kokosnötter som vi självklart tog med till hotellet. Sista dagen på semestern fick vi låna en machete så vi kunde öppna koksnöten. Mmm, så god den var - annat än Icas :)



Städerskan på hotellet fick hjälpa oss med att få ut köttet... hon tyckte vi var alldelles för mesiga när vi försökte få upp det :)



Uppäten...



Kvällspromenad utanför restaurangen!



Vad hade jag gjort utan bärselen.... den var en lifesaver vid många tillfällen. Vagn var uteslutet på de flesta ställen, så jag varvade de två minsta i denna!






Hotellet i bakgrunden...









Vi fick njuta av fantastiska solnedgångar...




 

Nu är man hemma igen... skönt,  men jag längtar tillbaka till Karibien!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Nettan

Wow, finner inga ord...sitter & gapar !

Vilka underbra bilder, förstår verkligen att du vill tebax...för här är det SNÖOVÄDER =0( !



Och vilken regnbåge sen...jisses, har aldrig sett något liknande =0)



Önskar er en skön Helg, hemma i kylan !

kram Nettan

2009-03-27 @ 09:45:19
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com



Postat av: Lilla jag

Å det verkar underbart! Hoppas du fick komma hem till solen och inte till snön :)

2009-03-27 @ 13:26:51
URL: http://irenev.blogg.se/



Postat av: J o h a n n a - Inredning och pyssel

Så härligt det ser ut! Ha en trevlig helg!

2009-03-27 @ 14:10:37
URL: http://inredning.webblogg.se/



Postat av: Carina

Vi letar spännande resa inför min stundande årsdag detta år. Det här verkar ju spännande och annorlunda. vilket bolag reste ni med?

2009-03-27 @ 18:09:48



Postat av: Camilla

Nettan: Regnbågen var helt fantastisk.. trodde nästan att sådana regnbågae inte existerade!

Lilla jag: Mm, det var sol första dagen som vi kom hem, mennu är det bara regnigt :(

Johanna: Tack , det samma :)

Carina: Åh det tycker jag.. resan var fantastisk. Vi reste med Langley... kika på deras hemsdia. www.langley.eu

2009-03-27 @ 19:07:23



Postat av: Anonym

Hej

Ni verkar ha haft det helt underbart.....vilken strand och vilka fina bilder

Kram

Susanne

2009-03-27 @ 20:24:39



Postat av: Lottis

Ojsan vad vackert... Har själv funderingar på vart mans kul eåka med smått, har en kille på tre år..Får man fråga vad en redan till detta underbara land kostade? Ha en toppen helg



/L

2009-03-27 @ 20:51:46
URL: http://charlotta.brohede.se



Postat av: Camilla

Susanne: ses snart... ska bli kul med fika! Nästa söndag igen om jag inte minns fel??

Lotta: 18 000 per person... inkl frukostbuffé o trerätters... vi bokade dock 6 dagar innan och fick resan för 30 000/ 2 veckor för 5 pers... billigare än en Mallisresa i 2 veckor! Kolla Langleys hemsida! Klart du ska åka dit, där fanns nästan enbart barnfamiljer o barnen hade det superkul. Ett minne för livet att få vara med sina barn på ett sådans härligt ställe!

2009-03-27 @ 20:55:42



Postat av: susanne f

hej camilla

Jag kommer nästa söndag, maialr dig om tid och sånt

Kram

Susanne

2009-03-27 @ 22:59:00



Postat av: Tuvalina

Jösses, vilka coola föräldrar ni är! Att åka iväg med 3 barn och få det att se så naturligt och avslappnat ut. WOW! Och vi som stressar upp oss för att åka till USA med en knodd. Hatten av för er :)

2009-03-27 @ 23:18:53



Postat av: Camilla

Men... ÅH SÅ VACKERT! Lyckliga ni som fått vara med om det där...!

2009-03-28 @ 18:34:18
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com



Postat av: Ausra

Härliga bilder!! Vi måste åka dit någon gång!

2009-03-29 @ 12:45:17
URL: http://ullsmycken.blogg.se/



Postat av: Anonym

Välkommen hem!



vi hörs i veckan

Kram Marie

2009-03-29 @ 21:22:50
URL: http://tinginneoute.blogspot.com/



Postat av: HUSnrNIO

Oj vilken resa ni har varit på. Härliga bilder!

2009-03-30 @ 15:10:12
URL: http://hilajns.blogg.se/



Postat av: Cornelia

Sååå underbart o sååå avundsjuk jag blir! Det verkar ju ha varit helt underbart! Vad häftig med regnbågen, kan nog inte heller minnas att jag sett en hel nån gång o definitivt inte fått med den på foto!

2009-03-30 @ 23:08:18
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Emelie

Oj så härligt det ser ut! Fina bilder!

2009-04-08 @ 18:53:03
URL: http://emeliese.blogg.se/



Postat av: Marie

Hej vad fint det är=) har själv varit på domikanska republiken var ligger detta i förhållande till denna ö.

Glad påsk!!!

2009-04-10 @ 14:23:43
URL: http://miaca.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...