Förarbete...

För ett tag sedan hade vi ordnat så att vi skulle få hjälp att gräva ut jord i trädgården för att kunna bygga ett trädäck och lägga sten... Inget hände, ingen kom - på flera veckor kan jag tillägga! Så till slut började vi bygga ett staket staket så att något skulle hända i vår trädgård. Som ni vet så har vi köpt ett nytt hus och då finns det bara jord och mackadam runt huset...

Till slut så fick jag tag på killarna med grävmaskinen och bestämde att de skulle komma nu på onsdan till 100% för att gräva. Jag ringde också till dem som skulle bygga vårt trädäck och bestämde med dem att klockan sju på morgonen dagen därpå så skulle vår trädgård vara uppgrävd så de skulle kunna börja bygga direkt...

Så klart, när killen med grävmaskinen äntligen kommer på onsdan så säger han att eftersom det nu finns ett staket uppsatt så kommer han inte in hela vägen i trädgården och att han bara kan gräva upp halva arean... att vi måste skaffa en liten grävmaskin för ta resten av jorden... Där står jag redan uppstressad för att jag har varit hemma en hel dag med sjuka barn och sen vetskapen att brädor och hantverkare ska komma dagen därpå... HUR SKA JAG FÅ TAG PÅ EN GRÄVMASKIN PÅ NÅGRA MINUTER NU PÅ EFTERMIDDAN???? 

Kaos..

I alla fall, jag fick lämna kidsen där hemma och springa runt i vårt område och leta efter någon med grävmaskin... tack gode att det var så många som la plattor just denna dagen för till slut hittade jag en som hade en grävmaskin och han kom och fixade den sista jorden... hur kan man ha en sådan tur....
Onsdagen i bilder..



Hit, men inte längre... grävmaskinen "fastnade" mellan huset och förrådet!




Min räddare med den lilla grävmaskinen!



Så här såg det ut när allt var klart.. så rent och snyggt!





På kvällen stack jag iväg på Depeche Mode festen... det var behövligt efter dagens händelser... Programledaren från SÖDERLÄGE var där också... trädgårdstemat förföljde mig hela dagen :)


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Emma

Både otur och tur på samma gång, kommer bli kanonbra:) Ha det bra, kram emmsan

2009-05-03 @ 20:35:52
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...