Jobbat, snickrat, sovit, jobbat, snickrat...

Så äntligen finns det tid för uppdatering. Vi har gjort OTROLIGT mycket på fram- och baksidan den sista veckan och det har inte funnits någon datortid över huvudtaget! Jag har varit på jobb, kommit hem och lagat middag och sen så har sambon tagit över med barnen och jag har röjt i trädgården. Det har varit allt från att ta bort mängder av med jord till att få bort överbliven sättgrus i jorden dvs tråkigt trädgårdsjobb!! Min pappa har också ryckt in och hjälpt oss att snickra en stooor bänk!
Framför allt är vi äntligen klara med plattsättningen. De som skulle sätta plattorna till oss kom veckan därpå, dvs förra helgen och gjorde allt på 2 dagar!! Efter att plattorna har satts så har jag spenderat ca 10 timmar på att bara sopa ner stenmjöl i springorna... helt sjukt att det tog så lång tid men nu är det klart och det är sååå skönt! Och sååå fint :)

Lite bilder från veckan som gått!!

Här är en bild på staketet som vi byggde för några veckor sedan! Det går i samma stil som huset! Allt ska bli mörkgrått, det är byggherren som inte målat klart de sista plankorna på huset... Nu har vi bara 2 sidor kvar att sätta plank... pö om pöööö så blir det klart till slut!




Förra tisdan ringde jag till min pappa med en liten förfrågan om bygghjälp - jag hade nämligen en plan, en vision. Pappa kom och vi skissade och mätte, skissade om och mätte igen. Till slut kom vi fram till en massa och nästa dag så var det Byggmax som gällde.... min "lilla" idé var större än vad jag hade trott åtminstone i byggtänk men efter 3 dagar så stod idén klar -  en stor bänk över nästan hela trädäcket!

Jag är supernöjd... dessutom så har jag hjälpt till en hel del och bara det känns lite speciellt!

Här planerar vi höjden på bänken...



Efter en tur på Byggmax så ser det ut så här... känns som om det inte finns någon ände...



... men det finns det :)
Baksidan på bänken.



Min fina spik med specieller "nithuvuden"....



Klart på tre & en halv dag!



4,25 meter bänk - suveränt när man är många!





Nu ska det inhandlas dynor ocxh lite lyktor... sedan ska den användas! Jag HOPPAS på sommar & sol i år!!!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Jonasn

Trevlig bänk ! smart !

2009-06-12 @ 23:25:22



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...