Vaccination = KLAR!!

Vaccinationsdax - Marie kom och hämtade upp mig på jobb vid halv tre idag... vi hade samma tid, plats & dag för svininfluensasprutan - lucky us - så vi samåkte!!!



Vad hade man gjort utan ENIRO!!!!



Skyltat....



O ännu MER skyltat! Vi höll på att dö av skratt när vi såg denna... gick INTE att missa!!



Marie fotar som en tok medans jag sitter nervöst på stolen! Läkaren frågar om jag är nervös... jag sa - fast det var jag!!!



Nervöst skratt!



Sticket....



Det gjorde inte speciellt ont, men efteråt kändes armen TUNG!!



Maries tur... aj, aj, aj!!



Tack för denna gång!!



Ja, så nu är man lite mer skyddad mot influensan - känns skönt faktiskt! Nu har 3 av 5 i familjen tagit den! Vet någon när de andra minsta ska ta? Innan skulle de ju inte vaccinera barn under 3 år men nu ska dem tydligen! Vill vaccinera min lille kille innan vår Barcelonaresa!!

Är det flr 70-talister som varit med om samma sak idag??

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Linda B

Ha, där ser man! Världen är bra liten! Du, Fredriks klasskamrat och Marie min!!! Hihi! Hälsa Marie från mig!

2009-11-17 @ 18:40:25
URL: http://levasomlinda.blogg.se/



Postat av: HUSnrNIO

Oj vilken upplysning ni har! Jag vaccinerade M(ett år) i fredags. Dagen efter beslutet kom om rekommendationer att vaccinera barn från sex månader ordnade bvc öppet hus. Dock varken skyltade eller var det informationsmässigt så lätt att förstå att de skulel ha det då:( När vi kom dit fanns det bara fyra doser kvar. M fick men de fick skicka hem flera föräldrar som dök upp senare. Varken M eller storasyster har fått några besvär efter sprutan. Jag hade dock lite feber dagen efter men det gick lätt att mota bort ed hjälp av alvedon. Hoppas ni snart mår bra igen. Ha en bra dag.

2009-11-18 @ 09:23:34
URL: http://hilajns.blogg.se/



Postat av: Petra

Jag blev vaccinerad igår och kände mig bra igår. Lite tung i armen på kvällen.

Svårt att sova inatt, på jobbet idag kändes allt bra fram till lunch. Sen har det börjat krypa på mig med frossa ont i huvudet och kroppen.

Sitter i soffan ikväll under en filt.

Men hoppas det känns bättre i morgon så man kan jobba.



Såg att du oxå kände dig kass, krya på dig och lillkillen oxå.

kram

2009-11-18 @ 21:44:18
URL: http://godisfrun.blogg.se/



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Vi hade tid igår men jag hade dels glömt bort det o sen har min man precis haft nån slags influensa i 4 dagar med feber o hosta o varit riktigt hängig, inte likt honom. Men peppar, peppar, ta i trä så har jag klarat mig hittentills. Kanske va det svininfluensan, kanske inte o kanske, kanske har jag klarat mig o is borde jag va imun :-)

2009-11-18 @ 22:01:32
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Linnea

De små ska vaccineras vecka 49.

2009-11-19 @ 07:06:12
URL: http://minhuslangtan.blogspot.com



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...