Nya Ikea...

Idag kom suget efter NYA IKEA - igen! Japp, nya Ikea ligger bara en bit ifrån oss så jag bestämde mig för att ta cykeln dit. Så på med cykelkärran och in med kidsen... de älskar Ikeas nya "lekrum" Småland - det är helt fantastiskt, ett riktigt SAGOLAND!

Vägen till Ikea är spännande... hästar, sockerbetor & höbalar på åkern och pilträdsalléer överallt & nerförsbacke (dock inte lika roligt vägen hem)!!!




En kvart senare...



Finally...


Småland, Ikeas nya lekrum... vi fick vänta i en tjugo minuter för att få plats, det är otroligt många barn som vill dit medans föräldrarna shoppar loss och planerar!




Hehe... när barnen väl var inne och jag strosade runt på Ikea så hörde jag plötsligt mitt namn i högtalarna - jag skulle ta mig till Småland så fort som möjligt - fick smått panik, släppte allt och ville bara fram... hela Malmö med omnejd var där just idag så det tog EVIGHETER innan jag kom fram + att jag inte hittar så bra där ännu!! Zofia hade lite ont efter att ha trillat så jag tog ut båda sen bar det iväg till restaurangen för att äta KÖTTBULLAR - efter 35 minuter i kö var det äntligen VÅR tur att få mat!! Jag ska lägga ALDRIG MER SÖNDAGAR PÅ IKEA på minnet :) - alldelles för mycket folk!

De här vaserna är sååå fina! Köpte en annan mindre variant istället, till hyacinter men glömde fota!



En ny lampa till sonens rum... passar bra till nya gröna väggen!



Är det fler som var på Ikea idag!!?


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Hildur

Japp, jag var också på IKEA idag. Men i Jönköping. Även jag köpte lampor till sonens rum.

2009-11-15 @ 21:30:46
URL: http://www.kanal5.se/fixaodona



Postat av: nakirlu - Ulrika

Har varit ledig i helgen. Vilket hör som det inte var så dumt. Du som bor så nära bör inte åka dit på helgerna. Det närmar sig julen och alla ska dit...vilket vi som jobbar där är glada för. Men kan man slippa helgerna där som kund ska man nog försöka det.

2009-11-15 @ 21:33:09
URL: http://nakirlu.blogg.se/



Postat av: Camilla

Hildur: Lampor behövs alltid, speciellt nu i vintermörkret :)

Nakirlu - Ulrika: Ja, jag vet... jag ska verkligen passa på att åka vardagar istället!! Det tar alldelles för mycket krafter & tid på helgen.. alla tänker samma på helgerna - IKEA!!!???

2009-11-16 @ 07:42:57
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Nope! Försöker undvika söndagar :-) Men jag va där i fredags vid lunch. Men de hade ingenting av det jag skulle ha :-( Typiskt! Men NÅT måste man ju köpa när man e där ;-) Så jag köpte lite ljus o sånt iaf.

2009-11-16 @ 09:57:45
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: AK

Självklart var jag där, fast i Göteborg. (3:e söndagen på raken jag var där.)Hade en lååång lista på Bestå skåp och luckor jag skulle köpa. Kom hem med 2 st lådor bara. Soprent, fanns inget. Blir en tur till snart. :)

2009-11-16 @ 10:25:43



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Svar: När vi såg Madonna i sommras så trodde jag att det va helt förbjudet med kameror, men det va tydligen okej med pocketkameror o de flesta har ju sin mobil med kamera.

Man ser folk överallt på konserterna som står med sina mobiler o pocketkameror o fotat o filmar :-)

Så den här gången tog vi med min kompis pocketkamera som jag fotade med. Inspelningarn blev dock inte så bra på den, de blev mycket bättre på hennes mobil.

Om jag har förstått det rätt så e det bara förbjudet med systemkameror.



Jag har några kompisar som oxå ska på Depech! Det blir nog asgrymt!

2009-11-16 @ 11:28:49
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Inspirera Mera

Vad härligt att ha Ikea så nära!

Kram Sandra

2009-11-16 @ 13:04:44
URL: http://inspireramera.se



Postat av: Linda

Ja vi var med på Ikea i söndags men det var vi kl 17 så det var inte så mkt folk och knappt någon kö när vi skulle köpa korv...smidigt! Snacka om att vi har nära nu :-))

2009-11-17 @ 17:40:48
URL: http://mammaganton.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...