Bygga en egen sängram...

Den sista tiden har vi planerat och mätt en massa i tjejernas rum. Vi vill bygga en vägg i rummet och på så sätt skärma av lite så det blir en arbetshörna på ena sidan och en sängdel på andra. Rummet är svårt att dela av helt, dvs göra om till två rum då vi har så extremt stora fönster och det blir svårt att dela av rummet rättvist... men med den lilla extraväggen kommer det bli KANON! Jag har såå många idéer just nu och vil bara sätta igång, men väggen är inte på plats så det är liiite svårt :) Vi har pratat med de som byggde huset så vi väntar på svar från dem när de skulle kunna göra det... denna väntan!!!

I allafall... den stora planeringen i tjejernas rum är hur vi ska få in extra förvaringsmöjligheter. Jag har googlat som en tok och hittat 3 "hemmabyggda" sängar där man använt malmbyråer/faktum köksskåp under sängen och en som har specialbyggda lådor under sin säng.... jättefina alla tre!

Men jag har kommit på en annan lösning, lite lättare att göra och BILLIGARE då expedithyllan finns på blocket...


Vad tror ni.... det kommer finnas tekniska lösningar också med reglar etc... men den delen som syns hade ju varit som en "förvaringshylla"... får se när väggen väl kommer upp hur jag gör, men det är alltid kul att höra hur ni hade gjort eller om ni har gjort nått liknande - isåfall vill ja SE bilder :)

Bilder från www.ikea.se & www.ilva.se

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Annika

låter spännande med ett sånt projekt. håller själv på i lillebrors rum, men nu är vi lite krassliga så det får vänta lite...

tänkte på ditt expeditprojekt och har en fråga...ska du ha 1 hylla bara och ligga på? blir inte det lite smalt eller har jag fattat helt fel haha =)

2009-09-30 @ 12:57:55
URL: http://avantgirl.blogg.se/



Postat av: j e n n y

Ska bli spännande att se det färdiga resultatet! Smart förvaring är ju nyckeln till lycka här i livet, så det här ser jag verkligen fram emot att se!

Lycka till!!

2009-09-30 @ 13:22:36
URL: http://projectathome.blogspot.com/



Postat av: Marina

Vilken toppenide :-) Vilka fina rosa lådor från Ilva, synd att man inte har en sån butik här...

2009-09-30 @ 18:23:26



Postat av: Ulrika-nakirlu

Detta är ett evigt letande även för mig. Jag vill få upp min pojkes säng på typ ett par faktum skåp med lådor till kläder och på samma gång göra en koja/mys hörna under sängen. Problemet är bara att jobbet gör inte sig själv och det blir alltid lite dyrare än vad man vill. Det kommer kanske finnas smarta lösningar i nya IKEA huset, så jag väntar tills den inspirations kanalen kan ge mig det. Vi va där ute idag, det är bara WOW!!

2009-09-30 @ 21:07:13
URL: http://nakirlu.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...