Frigolittavla...

När min dotter slutade förskolan i somras så fick jag hem en hel bibba med teckningar och annat verk, bl a en målad frigolitbit. Teckningarna satte jag fint i en pärm medans frigolitbiten hamnade i grovköket. Tittade knappt på den och tänkte mer att "jaaa, jag kan väl spara den ett tag" då dottern ändå hade gjort den.... Ja, så hemsk kan man vara ibland, bara för att jag ansåg den vara "skräp".

Men för några veckor sedan när mannen skulle åka till Sysav och slänga kartonger så kom den fram igen och då fick jag mig en ordentlig titt på tavlan. Den var ju helt UNDERBAR... målad omsorgsfullt och ompysslad med paljetter. Nä, den skulle verkligen inte slängas. Tänk att jag missade att titta på den ordentligt bara för att det var en avriven frigolitbild!!!

Tavlan satte jag upp när dottern inte var hemma och gissa om hon blev GLAD när hon kom hem och såg den!!
Det är väldigt många som kommenterar tavlan när de kommer på besök och jag blir så STOLT över att höra hur fin & annorlunda den är... tänk att den nästan hamnade på tippen!!!





Mer frigolit åt svenska folket!!!!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Åsa

Verkligen ett riktigt "litet" konstverk! Fram för fler föräldrar som du! Ha en go helg i din vackra trädgård, kram Åsa

2009-09-18 @ 12:12:05



Postat av: vårt hus vid havet

Håller med, verkligen fin! Det är inte många alster som skapas så med hjärtat som barnens! Det är bara att njuta!

Kram / Jenny

2009-09-18 @ 16:09:54
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com



Postat av: Brunkullan med mosipperötter

Snygg! Ibland är det barnen gör mycket finare än vi förstår!

Själv har jag en av Tobbes träslöjdsalster på ytterdörrens innsida. En röd och blå trä-fjäril:)



Susanne

2009-09-18 @ 18:06:41
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com



Postat av: Ewa

Tavlan är jättefin. Tänk Camilla var kunde hamnas det? Öde???

Kram

Ewa

2010-03-17 @ 11:06:22



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...