Klematis Jackmanii

Nu är min klematis som jag köpte på bloggrundan planterad...  den hamnade vid den nya spaljén tillsammans med murgrönan! Hoppas de trivs ihop!





Ni som var med på bloggrundan förstår kanske varför jag har köpt MASSOR av med plättar i luften :)



Får se vart de ska hamna. De är perenna, så de hamnar nånstans utomhus!



Få inte en CHOCK nu - min axveronika har inte mått så bra sista tiden och eftersom planteringen är bakom huset så har jag ignorerat plantorna ett tag. Ja, ibland blir man liiite hemmablind! I allafall, idag när jag klippte gräsmattan så var jag ju tvungen att komma till axveronikan och då såg jag att den minsann hade tatt sig... den var alldelles grön och härlig under allt det vissna! Så det var bara att ta fram sekatören och ansa...




Se så fin jag är...



Skillnad va?!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Cornelia

Klematisen gjorde ju sig utmärkt där! Hoppas den kommer frodas!

Jag tyckte oxå väldigt mycket om Plättar i luften, världens konstigaste namn ;-), men det lät som en svårskött blomma. Men kanske i framtiden!

2009-09-15 @ 14:29:04
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Susihus

Snyggt! Kan man ha plättar i luft ute hela året eller gäller det endast ni i zon1? Jag gillar dem skarpt men har inte vågat ha dem ute...



Må gott i det fina vädret

Kram

2009-09-16 @ 09:11:31
URL: http://susihus.blogg.se/



Postat av: Camilla

Cornelia: Det äldre paret i Bjärred hade massor av med plättar... som trivdes! Jag ska testa o se om de triva lika bra hos mig!

Susihus: Jag har aldrig haft dem ute men blev förvånad på bloggrundan att ett äldre par hade massor av med plättar i luften som frodades utomhus! Måste testa själv!

2009-09-16 @ 10:35:09
URL: http://husnr8.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...