Glöm inte vattna!

Har jag visat mina vattenväxter som jag köpte på Trädgårdsrundan i början av sommaren? De har VERKLIGEN blivit stora. De måste STÅ i vatten, men det har inte varit så lätt nu i sommar! Även när de var i en stor balja med mycket vatten så avdunstade vattnet under dagen och vattning krävdes!

Så jag får inte GLÖMMA vattna - älskar nämligen mina vattenväxter!! De påminner om BAMBU, jag gillar den gröna färgen med de svarta ränderna och att de stjälkarna är så tjocka!!

De ska få BO innomhus under vintern... nästa år kanske jag ska förbereda nått "dammliknande" i trädgården där de kan stå... vi får se! Jag ska kämpa för deras överlevnad i allafall!





Härliga stjälkar! Fler som har denna underbara vattenväxt??


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Sus i Hus

De är så läckra, vi hade såna förra året men tyvärr när de fick flytta in i badrummet så dog de sakta men säkert...hrmm hoppas att du har bättre tur.

Må gott och hoppas att du har haft en toppendag på det nya jobbet.

Kram

2010-08-16 @ 20:44:10
URL: http://susihus.blogg.se/



Postat av: Emma

Visste inte att sånna där gick att köpa ens :-) Trodde att dom bara växte i sjöar och va vanlig vass. Snyggt va det i alla fall :-)

Kanske ska ta med mig en spade nästa gång jag far till stugan och ta med mig lite hem :-)

2010-08-17 @ 22:13:04
URL: http://emalee-syr.blogspot.com



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...