London t/r

Jag är tillbaka från London... från mitt lilla ÄVENTYR, för äventyr DET var det!!
Resan var fantastisk, det hände en hel del som var jobbigt men på nått vis så njöt jag ändå av det.. När det händer lite oväntande saker på vägen och man är själv så tar man sig i kragen och klarar det - nu LÅTER det som om det hände hemska saker, men en och annan fjäril flaxade i magen på mig!

Vi börjar med morgonen hemma i Sverige! Jag vaknade fem på lördagsmorgonen, trött så klart och sugen på kaffe, tryckte på lysknappen men INGET ljus lös. STRÖMAVBROTT!! Oookey... mörkt i huset! Jag hade planerat ta ett dopp i karet, dricka lite kaffe, surfa lite och äta frukost i lugn och ro för att slutligen lämna huset med ett smajl på läpparna! Mmm, det blev tvärtom. Jag fick leta upp en tändare i TOTALT mörker, tända några ljus så jag såg något, bada med stearinljus på kanten (väldigt mysigt om man inte är stressad :), sminka mig i mörker och JAAA det blev kaffe. Min snälla pappa kom med en TERMOS när han skulle hämta upp mig för att köra mig till tåget!! LÄmnade huset med ORO... har jag glömt något! Det var becksvart i hela huset... hur ska man kunna få med allt då??!!



På Kastrup fick jag kolla om Make Upen var bra, som sagt - det var inte lätt att göra något med ett fladdrande ljus bredvid sig!



I allafall... jag landade i LONDON klockan 10.00 - tog Gatwick Express till Victoria Station och därifrån började mitt äventyr!!

Fönsterbild på Gatwick Express...



Det första jag gjorde inne på Victoria Station var så klart att gå in på ACCESSORIZE och sen så köpte jag sushi på WASABI!!!! Mums säger jag bara...



Jo, sen så är jag ju så SMART att jag reser till London UTAN karta eller någon info om hur jag tar mig till stan... förstår inte hur jag tänkte där MEN nu efteråt är jag faktiskt GLAD för det!! Det gav mig chansen att fråga efter vägbeskrivningar och eftersom alla var så så trevliga så blev det en hel del PRATSTUNDER med en hel del människor!! Det gjorde allting så mycket roligare.

Hehe... one woman show!!







Det blev lite shopping på Oxford street, bla en t-shirt till mannen på Bershka - han köpte en hel del kläder i just den affären när vi var i BARCELONA så jag visste att han skulle bli glad! Sen köpte jag en hel klämmor, gummiband och annat smått och gått på TopShop & Accessorize. Mest tll barnen...

Eftåt var jag rätt så hungrig så jag gick in på ett ställe som såg mysigt ut och SHIT vilket ställe - de bakade sitt eget bröd i ugnar bakom disken + att det var toppmodernt. Där avnjöt jag en pizzaslice de pizzaslices!! Stället heter Princi...




Inne på toaletten passade jag på att byta om till min LEOPARDOUTFIT... mmm... för det var ju inte för maten jag kom till London för utan DEPECHE MODE :)



China town... MY coloures!!




Feeling unknown
And you're all alone
Flesh and bone
By the telephone
Lift up the receiver
I'll make you a believer
Take second best
Put me to the test
Things on your chest
You need to confess
I will deliver
You know I'm a forgiver
Reach out and touch faith
Reach out and touch faith



Vid halv fyra avslutade jag shoppingen och begav mig mot WATERLOO där buss 188 skulle gå mot O2, fortfarande utan karta! Hamnade på STARBUCKS, kände ett stort behov efter kaffe och beställde en LATTE!! Nallade lite på min Marabou schweizernöt och bara njöööt!! Lyssnade på Playing The Angel, DM´s förra album och tänkte på kvällen som skulle komma!!




EFter pausen var det dags att hitta BUSS 188... för att komma till Waterloo var jag tvungen att komma över Themsen - aah, vilken najs view!!



Till slut hittade jag min buss... en dubbeldäckare... så klart FULLPROPPAD med folk!! Jag hade köpt med mig SUSHI och hade planerat att sitta i lugn & ro på bussen med min middag och vila upp inför konserten. Istället stod jag upp i 25 minuter med en dinglande sushipåse i handen och TÄNKTE - när ska jag få vilaaaa!! EFter 25 minuter kom svaret... en hoppade av bussen så jag fick min middag till slut!!



Arenan....





Otroligt mäktig upplevelse att se Arenan på nära håll!!
















Hehe.. ett skumt foto...



Det var en underbar konsert. En av extrakillarna som bara är med vid konserterna fyllde år denna kvällen så Dave överraskade honom genom att be oss sjunga Happy Birthday - ja, ni kan bara tänka er... 22000 männsikor - vilken känsla!

Efter konserten så hade jag 2 timmar på mig att ta mig tillbaka till Victoria Station och ta sista Gatwick Expresståget så jag gick mot TAXIKÖN. Oookey, vi är inte i Malmö... kön var ca 200 meter lång! I´m not kidding. Vet ni hur länge jag ficj vänta??! I 2 timmar och 10 minuter... så jag missade sista tåget! Inte nog med att jag hade gått hela dagen, stått på konsert  - jag fick stå i en taxikö också!!

Kön bakom var minst lika lång... sista tåget gick 00.30, jag kom fram till tågstationen 01.20.



Inne i taxin så lindade jag in mina stackars fötter... de var sååå kalla :)



Victoria Station stängdes dessutom mitt framför näsan på mig. Vakten sa att han öppnar igen om en kvart! Så jag fick upp hoppet igen. 01.45 öppnade dem, fast bara i en kvart. Sen fick jag gå ut igen och vänta i 45 minuter tills de öppnade igen. Mmm, sådana är dem i England!!! Hehe... men det är väl typiskt! De har försiktighetsåtgärder som man bara får ta! Men det var faktiskt helt ok. Jag var ju inte den enda som väntade. O alla snackade med alla och var på superhumör... även jag trots att jag bara ville sova. Så till slut klockan 03.30 kom mitt tåg och min första avkoppling kom. Somnade direkt och vaknade på Gatwick... där sov jag i en timme på några bänkar. Klockan 06.00 öppnades Accessories inne på flygplatsen så jag tog en runda där också!

Köpte mig lite frukost på flygplatsen och njöt av min sista tid i London!



En trött mamma går upp på planet... här hade jag varit uppe i 32 timmar - sovit liite på både tåg & bänk :)




Sist... lite av min shopping...








Det var lite om mitt ÄVENTYR!!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: benthe

Hej :)))...kult med en sånn tur..men åker du ensam???



..ska själv dit i Juni, men tar med mej min son :)))



...kos dej:)

2010-02-22 @ 19:45:48
URL: http://kaffeogcigg.blogg.se/



Postat av: susanne

oj så kul du verkar ha haft det..jag fattade inte att du åkte själv, det hade jag nog aldrig vågat

kram

susanne

2010-02-22 @ 20:20:37
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: ♥ Anna Söderberg

FAN VA COOL DU ÄR SOM ÅKTE SJÄLV!!!!!

Grymt!!



Kram

2010-02-22 @ 21:36:56
URL: http://ansobloggar.blogg.se/



Postat av: Lilla jag

Vilken härlig resa :)

2010-02-22 @ 23:24:25
URL: http://irenev.blogg.se/



Postat av: Camilla

Benthe: Japp, jag åkte ensam & jag hade superkul! Trevlig resa i juni... hade kunnat tänka mig att åka dit igen snart!

Susanne: Hehe.. Susanne - du känner ju mig. Jag har inga gränser :) Jag har ju rest en hel del själv o jag måste säga att jag älskar det. Vilket resa, vilket minne :) KRAM

Anna S: Tack - vet du, jag kände mig sååå cool på konserten. Jag kunde inte förstå att jag faktiskt var i London o såg DM o att jag hade gjort det själv på några timmar. Kände mig som 15 igen. Vaddå mamma, vadå bo i en liten by... Nä, nu är jag 15 år o är i London :)

Lilla jag: Jaaa, det var det!!!

2010-02-23 @ 07:55:30
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Ewa

Oj... Camilla, va duktig DU är. Skulle aldrig våga åka själv. Kanske om jag hade varit i DIN ålder????Ja.... det var länge sen....

Ha, ha.....

I vilket land blir nästa konsert DM?

Förresten DIN make-upp (med levande ljus) blev jättebra.

Kram

Ewa

2010-02-23 @ 09:48:55



Postat av: Ewa

DZIELNA SZALONA DZIEWCZYNO!!!!!!!!!

2010-02-23 @ 09:57:59



Postat av: Susihus

Vilken superhärlig resa och coolt att göra det helt själv. Skön känsla =)

Må gott

Kram

2010-02-23 @ 11:16:55
URL: http://susihus.blogg.se/



Postat av: Petra

Shit, jag ahde aldrig vågat åka själv som du gjorde, men du har ju en del resor bakom dig verkar det som. jag är inte resvan!!



Men modigt, absolut.

Det verkar som du hade en toppenresa i alla fall även om det blev lite längre väntan än tänkt.

ha det bra

2010-02-23 @ 11:20:07
URL: http://godisfrun.blogg.se/



Postat av: Ia

WOW säger som dom dom andra vad häftig du är som åkte själv!!!! Du kunde ha frågat mig jag hade gärna hängt på hi,hi



Själv har jag just bokat in en konsert/spelning i Malmö! (blir som ett äventyr för oss,lååångt hemifrån ha ha) men då är vi fyra som åker :-)

2010-02-23 @ 12:25:20
URL: http://busliv.blogspot.com/



Postat av: Alexandra

Vad modig du är,men allt gick ju bra.Du är säkert en trött mamma nu när du är hemma efter snabbvisiten i london.Fin blogg du har.Jag tror att våra döttrar har samma coola namn,har skummat igenom din blogg snabbt.

Hälsn Alexandra.

2010-02-24 @ 15:49:35
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com



Postat av: Cornelia svarar:

Jösseskoss vilket äventyr!!! ;-) Jag e super mesig o vågar knappt flyga till Stockholm själv!

2010-02-25 @ 23:33:02
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Pernilla

Verkligen imponerande!Jag avundas dig med ett sådant mod.Tummarna upp för dig.Kram Pernilla

2010-02-26 @ 09:35:34



Postat av: Anonym

Verkligen imponerande!Jag avundas dig med ett sådant mod.Tummarna upp för dig.Kram Pernilla

2010-02-26 @ 09:36:09



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...