Inspiration till barnen...

Varje onsdag mellan 11-12 är jag ute & PROMENERAR i Pildammarna vid mitt jobb. Det är Malmös största park och den är riktigt fin. Jag får tid till att tänka + att jag får såå mycket inspiration från naturen och omgivningen. Att få lov att motionera på arbetstid är något jag tackar för. Bara att komma ut i dagsljuset är härligt, annars är jag alltid hemma när det är mörkt!

Jag går redan 1½-2 timmar på kvällarna fem dagar i veckan. Jag började med det i oktober och trivs otroligt bra med det. Men att kunna göra det på arbetstid är såå LYXIGT! Jag har faktiskt också lagt om hela min kost och känner att jag har mer ENERGI nu än innan... detta året ska vara ett hälsosamt år har jag bestämt :)

Måste visa en gården på en förskola som jag brukar gå förbi... så fin! Hoppas ni får lika mycket inspration som jag får av den!!

Färgglada fjädergungor.. så härligt att se de olika färgerna mot snön! Barnen måste älska dessa!!



Massor av med småhus som inbjuder till lek - också dessa i härliga färger!





En spindel rutchikana... ja, why not!!



Mina snökängor.... japp, det SNÖADE hela timmen och jag hade varken mössa eller vantar!!



Mäktigt...



Också mäktigt :)



Lite smått o gott om väggarna.. de är bredspacklade och redo för en ny spacklingsrunda imorgon. Fredag ska väggarna målas SEN återgår huset till det normala igen! No more walls!!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Ensamma mamman

Men va härligt med promenad på arbetstig! Vilken förmån. Föskolans gård var helt fantastisk! Den gjorde mig riktigt sugen på att leka. Kram

2010-01-21 @ 07:31:48
URL: http://Mittlilla-kaos.blogspot.com



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Jag har oxå jobbat på ett företag där man fick träna på arbetstid, det va suveränt. Sjukfrånvaron minskade oxå när de började med det.

Inte dumt o promenera i Pildammarna. Där e jättefint!



Va flitig o duktig du e som promenerar hemma oxå. Jag känner mig så himla lat som bara ligger i soffan o kollar på TV. Det måste bli ändring på det!

2010-01-21 @ 08:46:26
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Petra

Där brukar jag också promenera på lunchen. Jag jobbar precis vid pildammarna, men just nu är jag mammaledig. Vad fin er hall blev!

2010-01-21 @ 10:46:38
URL: http://livetmedaxelochsigne.blogspot.com/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...