Altanpiff..

Igår fick jag tid över att PIFFA mina krukor i trädgården... sommaren är ju här och det går ju inte att missa! Min lille kille har varit sjuk sedan midsommar, så STRANDEN har det inte varit denna veckan! Dock lite trädgårdsshopping för att göra något... nya inköpen kommer från Indiska & Vellinge Plantskola!

Svarta stenar till krukorna... en hjälpande hand!




Nypiffade krukor!




Glaskulan kommer ifrån Indiskan!



Lök på pinne... alltid tjusigt!





Här om dagen kom mannen hem med en till CERISEROSA balkonglåda till våra örter - som används dagligen! Passar perfekt framför vårt stora köksfönster!




Svarta kulor...





Jag köpte även CHOKLADBLOMMOR som ska planteras och nya STORA krukor... nu blommar vårt trädäck & jag är nöjd! Nu ska jag bara komma ihåg att vattna :)

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Linda

Gud vad pysslig du är!!! Mina blommor skulle dö efter en vecka! ;-)

2010-06-29 @ 20:47:17
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/



Postat av: Nina

Åh va fint!! Det är härligt med altanpyssel och att ha det fint där man är och sitter mycket :-).



/Nina




Postat av: Jenny

Åh så fint! Du har så fantastiskt inspirerande trädgård, jättekul att kolla runt på dina bilder och jaga uppslag. Önskar jag hade tiden och orken att ta tag i gräsmattehavet där hemma, men det får väl bli nästa år kanske :-)

2010-06-30 @ 01:46:18
URL: http://operan8.blogspot.com



Postat av: Anna

Min syster har chokladblommor och hon säger att de doftar verkligen choklad. Kanske vore något att ha i min stuga eftersom jag är chokladälskare ;)

2010-06-30 @ 19:24:13
URL: http://dressingroom.webblogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...