Åh va roligt!

Åh, va roligt att det är en hel del här som är inne på MOTION & ÄTA SUNT spåret! Att så många har bestämt sig och verkligen kämpat är underbart! Heja OSS!!

Jag ska börja blogga lite mer om just detta ämnet och komma med tips & inspiration kring mat & annat som hör till MÅ BRA stilen!!

Lite hur jag har motionerat & ätit de sista dagarna:

Motion

Söndag: promenad 1,5h
Måndag: promenad 2h
Tisdag: promenad 2,5h
Onsdag: promenad 1h på arbetstid
Onsdagkväll... uppbokad för promenad med Marie!
Torsdag: uppbokad för promenad med Cecilia!

Mat

Söndag: Kycklingfilé med bacon, vitlöksost & soltorkade tomater
Måndag: Kallops med rödbetor
Tisdag: Lax med palsternacka, hollandäsås & vitlöksbröd
Onsdag: Färska räkor, avokado, ruccola, tomater & egen aioli på rostat bröd
Torsdag: imorgon blir det rostbiff med sallad, rostad lök & remoulade

Till middagarna äter jag alltid en sallad med kikärter, ruccola, coctailtomater, solrosfrö, olivolja & balsamvinäger. Toppar alltid med antingen en avokado, soltorkade tomater eller mozzarellaost! Jag ÄLSKAR min sallad & ser den som en LYX!!

Jag läste i kommentarer att många kör GI - det gör jag med, så därför nämner jag ingen ris, pasta eller potatis i mina maträtter då jag skippat det helt. Jag försöker få i mig rätt mängd kolhydrater genom att äta kolhydratrika grönsaker!




Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Annica

Å gud vad gott allt lät.



Skulle man kunna få lite recept?

2010-03-17 @ 20:23:37
URL: http://annista.blogg.se/



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Sååå flitigt! Problemet, iaf för mig, med promenader e att det tar så lång tid för att få ut något av det, förutom att det e trevligt o skönt :-)



Jag skulle köpa mitt gymkort igår men det får vänta tills det trillar in nya pengar på kontot. Det tar några månader innan jag får lite ersättning från jobbet. Så typiskt! Nu när jag va på G. Aja, jag hoppas att lusten finns kvar om ett par veckor. Då jäklar!



Jag önskar att jag skulle kunna äta GI mat o jag tror att det hade varit bra för min kropp. Men jag utgår alltid från pasta eller potatis när jag ska äta. Jag kan inte äta vad som helst på morronen, det måste va något jag tycker e gott o som mättar och sen måste jag äta en macka på jobbet mellan frukost o lunch.

2010-03-17 @ 21:01:00
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Sus i Hus

Åh vilken härlig sallad, den lät smarrig! Duktig du är. Jag rör mig så mycket så jag funderar inte så mycket på vad jag äter, dock äter vi alltid hemlagat och fuskar sällan med halvfabrikat och det känns bra. Sköt om dig

Kram

2010-03-17 @ 21:08:38
URL: http://susihus.blogg.se/



Postat av: Helen// (cbaqke på Styleroom)

DUKTIGA DU!! Själv skulle jag behöva komma igång med motion o bättre kostvanor......BRA att Du inspirerar:)

Kram//helen

2010-03-18 @ 12:52:25



Postat av: HUSnrNIO

Det lät sunt och mkt gott!

2010-03-18 @ 13:06:11
URL: http://hilajns.blogg.se/



Postat av: Lena

Mm, det låter väldigt gott allt. Och duktigt med alla promenader.

2010-03-18 @ 23:34:13
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...