Lunch & så

Dagens lunch packades sex imorse - rostbiff med sallad, bröd, remoulade & rostad lök... sambon får också hänga med på GI:n :), dock är han så fit så han behöver inte gå ner nått! Of course får han & barnen får massor av med KOLHYDRATER till varje måltid också!!

Min låda är den rosa & hans den turkosa, så klart!!



Till middag blev det KIKÄRTSBIFFAR - ä l s k a r  k i k ä r t e r - och det var succé! Till biffarna hade jag turkisk yoghurt, blandad sallad, tunnbröd och tomater! Receptet finns på ICA - jag bytte dock champinjonerna mot riven morot!!

Vad har ni haft till middag idag??

Efter middagen så hade vi lite PÅSKPYSSEL med fjädrar & näbbar... jag passade på att vässa barnens färgpennor (har ont i tummarna nu :) och kunde inte motstå att fota de söta TROLLEN De är väldigt speciella då man minns dem från sin egen barndom! I allafall jag som är 77:a :)

Så söta!!

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Ska ni med ut & walka om en stund?? Ja inte tillsammans då vi alla bor i olika delar av landet, men samtidigt!!?? Jag ska träffa min ena walkkompis klockan 21 ikväll, sen blir det promenad i minst 1½ timme!! Ska bli skönt! Hon bor nere vid havet så där är det alltid så mysigt att gå.

Hörs imorgon!!

 

 


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Linda

Har penntrollen kommit tillbaka??!!!!

2010-03-18 @ 21:36:26
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/



Postat av: Susanne F

Hej

JAg har också walkat idag..men inte så sent som kl 21...hade jag inte pallat...

Jag behöver sååå mycket sömn så jag lägger mig redan vid 22.30

Kram

Susanne

2010-03-18 @ 22:06:59
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: Petra

Trollen har min dotter oxå i olika former. Det var nog förra året dem började komma tillbaka lite om jag inte minns fel. Jag minns oxå penntrollen och troll i alla former (jag är -75:a)

Här hemma hade vi kyckling med purjolök, nudlar och rostad lök och sweetchili sås till.

walking hade jag oxå behövt men jag är tyvärr alldeles för lat och feg på att gå på kvällen. Jag tränar innebandy 2 ggr i veckan+ att jag jobbar på förskola på en avd med 1-2 åringar ;)

Men jag vet att jag hade varit mcyekt piggare om jag hade varit ute och gått lite mer. Kanske snart när vädret blir lite mildare.



Du är duktig som pinnar på och i 1,5 timme dessutom.

ha det bra och en trevlig helg

kram

2010-03-18 @ 22:14:42
URL: http://godisfrun.blogg.se/



Postat av: Camilla

Linda: Japp, de är tillbaka o de är så söta :)

Susanne: Jag sover alldelles för lite, det är det negativa med att gå ut sent o komma hem sent... men jag mår så bra av walkarna att så får det vara :) Heja oss!! Kram

Petra: Hihi.. förstår att du får MYCKET motion med 1-2 åringarna :) o super att du kommer iväg o tränar! Det är så konstigt - ut o gå i timmar har jag inga problem med men att ta mig iväg o träna är ett sånt projekt för mig! Önskar jag fick ro att tag i styrketräningen... kanske till sommaren. Just nu känns det så enkelt att bara "öppna" dörren o börja träna! Ja, visst minns man penntrollen... härligt burrigt hår o fina färger!!

2010-03-19 @ 09:09:52
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Lottis

Trollen ja...Hade också en mängd sådana - 78 som jag är :)



Ha en trevligt kväll!



kram kram

2010-03-19 @ 21:20:59
URL: http://lottis.brohede.se



Postat av: Ann

Supergrattis! Kul att det flyter på bra och du mår bra. skönt att du verkar så sund och införlivar det som en livsstil ist för att tokbanta. Nyttig mat o motion är ju ända sättet i längden.



Visst är det kul att få på sig kläder utan att skippa översta knappen?;)



kram o trevlig helg!

2010-03-20 @ 17:22:58
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...