M I N U S 8 K G

Måste bara DELA med mig!! i oktober 2009 så bestämde jag mig för att ändra LIVSSTIL & försöka gå ner i vikt, samt få tillbaka samma midja som innan jag fick mina barn! Å vet ni, jag har gått ner 8 kg! Jag är så glad!!

Det har kommit små inlägg om mina promenader på bloggen men jag har inte velat berätta förrän nu att jag aktivt har gått in för att gå NER i vikt!! Det är alltid roligare att berätta när det syns resultat och nu när det är så pass mycket så känner jag mig så glad & stolt och vill bara dela med mig! Det är nått visst med vikten i mogen ålder!

Den senaste tiden har jag bytat ut stora delar av min garderob & besökt badhuset lite oftare :)
Till min hjälp så har jag 2 vänninor som parallellt har kämpat med mig! Vi bytar recept, promenerar tillsammans och motiverar varandra! Det är det bästa beslutet vi har tagit på länge! Vi träffas oftare än oftast och vi går ner i VIKT tillsammans!!

Kikade lite på Rustas hemsida idag och såg att de har fått in hantlar i härliga färger. Tror nog att jag ska ta och svänga förbi där nån dag!! De kan vara bra att ha på promenader... få lite tyngd när jag flaxar med armarna :)

****************************** ********************************

Är det FLER som aktivt har gått in för viktminskning! Dela med er ... !!! Nu inför SOMMAREN så är det säkert en hel del som behöver motivation!!


Hantlar: 39 kr


Bild lånad från www.rusta.se


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Åååå va duktig du har varit! Hej, heja! GRATTIS!



Jodå, i tanken, men nån action har jag inte tagit till att gå ner i vikt. Mannen har börjat så smått, går på gym ibland och tränar med Nintendo Wii hemma. Men jag kan liksom inte få tummen ur.



Och maten slarvas det med, jag sitter här med handlelappen och kan inte komma på vad vi ska äta och än mindre komma på någon nyttig mat.



Nä, idag ska jag ta o beställa det där gymkortet!

2010-03-16 @ 15:09:29
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: malin

jättebra jobbat! Jag har kämpat sedan april förra året och gått ner 20 kg. Det var mest babykilon som blivit över från mitt fjärde barn, och nu precis när jag blivit nöjd igen med min kropp så åkte jag på en släng av graviditet igen ;)Jag satsar alltså på beach 2011 istället!

2010-03-16 @ 16:02:34



Postat av: Susanne F

Hej

Jag har ju också aktivt gått inför det där med att minska i vikt..

Har på 5 veckor gått ner 3,2 kg

Promenerar, tränar och äter sunt är min hjälp till det hela

//Susanne

2010-03-16 @ 16:58:40
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: Camilla

Cornelia: Tack!

jo, jag känner igen det där med maten, men det har funkat otroligt bra! O det bästa är att jag äter mer mat nu än någonsin!! O klart att du ska köpa gymkortet, man blir så glad, så glad när man ser resultat!!

Malin: Grattis till FYRAN o grattis till minus 20 kilo!! Det är superbra gjort av dig!! Hur gick du för att gå ner?

Susanne: Grattis säger jag bara! Visst är det härligt med minus på vågen o visst är promenader som en drog till slut :) Jag går 6 dagar i veckan o klarar mig inte utan dem!! Ska bli kul att ses till bloggrundan, då får vi se våra resultat :)

2010-03-16 @ 17:39:13
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Linda

Grattis, bra kämpat! Nja, gått ner...nej, här ökar jag stadigt i vikt ;-) Men det har sin förklaring! Får se hur lång tid det tar att gå ner alla gravkilona när denna bebben kommit ut!

Har du inga före och efterbilder??

2010-03-16 @ 18:05:32
URL: http://mammaganton.blogg.se/



Postat av: Ia

Va roligt grattis!

Jag kämpar på också, kör GI (inte slaviskt men så gott det går) och tränar varje dag, antingen en långpromenad eller motionscyckeln.

2010-03-16 @ 20:09:44
URL: http://busliv.blogspot.com/



Postat av: Anna

Heja dej!! Bra jobbat!!

Jag har gått ner 20 kilo på två år, kände att nu jäklar får det ta tid och så ändrar jag mina vanor från grunden! Jag har så gott som uteslutit kolhydrater i kosten och mår super bra! Tränade inför Göteborgs Varvet innan jag bröt fotleden, så det blev ju några mils löpning i veckan och ett par pass på gymmet, längtar efter att komma igång igen! Ett tips, köp tyngder som du kan spänna fast runt handlederna och benen istället så slipper du bära dem i händerna. Så får benen också lite extra träning :)

Ha det så gott på promenaderna, snart kan ni njuta av ljusa vårkvällar!

2010-03-16 @ 20:19:40
URL: http://nyckelpigan73.blogspot.com



Postat av: malin

nja, det är inte fyran, utan sexan som kommer nu ;) Det enda jag gjorde var att få bort mitt sockerberoende och minska på portionerna! Rör mig varken mer eller minder än förrut! Och försöker att undvika vitt bröd...

2010-03-17 @ 10:45:46



Postat av: Evelina

Det var bra jobbat! Själv har jag varit lite dålig med promenerandet men det har varit så förbaskat bitande i vinden. Jag säger skärpning till mig själv... Och hantlarna ser fina ut, ska nog köpa mig ett par rosa.

2010-03-17 @ 17:52:57
URL: http://evelinagustavsson.blogspot.com/



Postat av: Annica

Gud vad duktigt du, ett stort GRATTIS!!

2010-03-17 @ 19:48:38
URL: http://annista.blogg.se/



Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Härligt jobbat! Åh vad roligt att ni stöttar varandra, det blir så mycket roligare då.

2010-03-17 @ 20:54:17
URL: http://www.inspireramera.se



Postat av: Ensamma mamman

O va härligt för dig! Kul att ha någon att kämpa med och att se resultat! Heja heja!! Kram

2010-03-18 @ 17:57:08
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...