Helgen!

Ja, då var det måndag IGEN! Helgen har varit bra... Både familjen & vännerna har fått lite tid. Jag är ju ute och promenerar på kvällarna... har 2 kompisar som jag varvar med! Vi är alltid ute, både i UR & SKUR - motion och gratisterapi får ut vilken kvinna som helst, även om det är minus 10 eller ösregn :)
My god, vad man babblar på... om allt & inget!! Dagarna blir dessutom längre & roligare när man har WALKISARNA att se fram emot!! Igår låg jag och slumrade när min vännina knackade på dörren... men det var bara att sätta på sig kläderna och ut och walka!!!

Är det fler som promenerar med vänninorna? BEACH 2010??

I allafall.. på lördagsförmiddagen var hela familjen på VANNINGEN (badhuset) och lekte av oss. Hem & lagade en sjukt god MIDDAG & marängsviss!! Kolla receptet, riktigt mumsigt blev det!

På kvällen var jag på tjejmiddag & sen på KOI i Malmö. Hann med nöd & näppe ta sista bussen hem... puh!! Varför är man alltid ute i sista sekunden!!? Sprang & VEVADE med båda armarna samtidigt så att chauffören skulle se mig & stanna (taxi hem går på 350 - not fun) ... juuuust det... ni ska bara veta vad som hände på väg till festen! Lilla jag tappade min kasse med "festblandnigen" - 75cl Smirnoff rann ut! Det var rätt så PINSAMT när det hände... + att jag var sååå irriterad att jag tappade kassen! Vad sysslar jag med!!! Behöver jag säga att jag stank på bussen!

Ägaren av skorna satt med bultande hjärta hela vägen hem!!! Tuur att jag inte missade SISTA bussen hem!!



Söndagsprojekt!! Det är ju faktiskt så att när jag är "bakis" och trött, så älskar jag att STORSTÄDA dagen därpå! Strange, sjukt, konstigt, häpnadsväckande - men SANT!! Så har det alltid varit.. jag tar tag i den där grundliga städnigen när jag mår som värst! Så igår våttorkade jag hela sovrummet... tog ut allt under sängen och tvättade hela golvet! Fy vad mycket damm som samlas under sängar... Jag ska ut på lördag igen... några helger till så är huset i TIPPTOPP :)

Ut med sommarkuddarna under sängen.. riktiga dammsamlare!




Dagens lilla projekt var att köpa en SÄNGLÅDA... jag mätte & kikade på Ikeas hemsida och kom fram till att ASPELUND vad bäst för vår säng. Så min sambo åkte iväg till Ikea för att köpa den & jag fortsatte städa! Teamwork :)



Fram med verktyg & skruva!



Klar & nöjd.... mmmm - men bara minuter efter detta fotot så utbröt panik! Den fick inte plats under sängen!!

Man ska inte mäta när man är trött!!!

Jo, lilla jag hade mätt fel och sedan skruvat upp sänglådan för att med IRRITATION skruva ner den igen och be sambon lämna tillbaks den och köpa en annan - en som PASSAR!!



Så det blev en ENGAN till slut... fram med vektyg igen!!



Min egna lilla snickare hjälpt till....




Behöver jag säga att jag var SÅÅÅ glad när allt var klart!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Linruz

Låter som en riktigt fartfylld helg.

Ihh vad irriterande att ha mätt fel. Men det ser ut att blivit bra till slut.

Kram Lina

2010-03-08 @ 18:51:12
URL: http://www.linruz.se



Postat av: Anonym

hej jag undrar bara om din bror har tagit bort sin facebook? och sen undrar jag vad ENGAN kostar? :)



kram =)

2010-03-08 @ 21:16:16



Postat av: Camilla

Lina: Jo, det var rätt så jobbigt! Vilken irritation när jag upptäckte att vi köpt fel :)

Anonym: Min bror loggar in o ut lite då o då... Engan kostar 400 kr. Vem undrar förresten... :)

2010-03-08 @ 22:40:50
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Alexandra

Jag är lite som du,för att stå ut med bakfyllan så är det action hemma som gäller.Ligger man å slöar mår man ju sämre./Alexandra

2010-03-10 @ 15:43:21
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...