I fredags...

Så då har jag LADDAT upp 40 foton.. puh! Detta är från fredan, från vår VIP-dag... 

Massor med jobb! Onsdagen gjorde jag hela trädgården. Jag grävde ner 15 pålar, målade dem svarta och planterade murgrönor... torsdan spenderade jag på Ikea & Ilva och piffade huset på kvällen... köpte piff för 15 000 kronor. Underbart! Jag tog det som föll mig i smaken :) Så enkelt när man har pengar!!

Det första Simon sa till mig var "You´ve done a really good job Camilla" .. My god vad jag var nervös inför mina köp även om jag var supernöjd över allt! Så jag blev otroligt glad över att de gillade mitt pynt!



Här POSERAR dem endast för bloggfoton till mig... så gulligt av dem!! Simon kallade på Tomas och sa "Tomas, we have to do something for Camilla... we go and PIFF for her"... jodå.. piff-foton kommer här!







Anna Braun, redaktör för METRO gör en minifilm om huset!



Jodå.. murgröna a la moi... den svarta bambuskålen hittade jag på Ilva. S & T har valt soffan, bordet, kuddarna och lampan från Ikea...




De små svartasilvriga skålarna är också från Ilva.. endast 35 kr styck. Mycket bra pris... Skrivbordet + spegel + lampa har S & T valt från Ikea!!



Fågelboet hittade jag också på Ilva... halva priset! Så gillar ni det får ni passa på att fynda :)



Tvålkopp med chokladdoft från Ilva.. doftljus från Ikea!



Här har S & T gjort en liten FRÄCKIS... orangebrunt mosaik infällt som en hylla på väggen!




Mina PÅÅÅLAR!!




Framsidan var bara småsten så där har jag enbart planterat MURGRÖNA för att få upp litta grönt snabbt!



13 stycken gröna hamnade på ena hussidan... jag är så trött på att gräva ner plantor kan jag säga :)




6 Ikea PS svarta plastkrukor fick bli UTEKRUKOR. I dem planterade jag gräs samt buxbomar!! Ja, osså pålar!






Killarna har smak... de fixade till en mycket smakfull dukning!



Till arbetsrummet valde dem en LÄDERTAPET så jag matchade med 2 stycken Ikealådor som är flätade i brunt.. påminner om läder. Där planterade jag också buxbom!!






Hallen... bordet är ett MALM från Ikea med en annorlunda tapet i bakgrunden. Väldigt effektfullt!




Känner ni igen den gröna ÖDLAN... termometer från Ilva! Äger en själv... piffar till fönstret!




Alla krukorna köpte jag på Ikea... de har verkligen jobbar HÅRT på den fronten - de har i alla möjliga färger & former!



Nått som jag tycker är väldigt trevligt är att det enda som S & T flyttade på som jag hade lagt ut kvällen innan var den silvriga FÅGELN som ni kan se ovanför den röda bokhyllan. Jag hade satt den på den röda malmen i hallen då jag tyckte den passade bra där mot tapeten med fåglar på. Så jag frågade Simon om det blev kaka på kaka men då sa han "No, we lika kaka on kaka but the bird really find its place on the bokhylla"... man kan inget annat än att ÄLSKA honom... we lika kaka on kaka... härligt!!



Träkrukorna är INTE min smak men de passade bordet de hade valt. Var väldigt osäker på dem... men de lät dem stå kvar :)





MINGEL!!


'

Summa summarom... jag är så nöjd. Dels så har jag haft fria händer att köpa smått o gott för, dels deras underbara jobb med huset... de har verkligen smak är så duktiga när allt kommer på plats... jag är så nöjd med att som endast marknadsassistent ha kunnat arbeta så pass bra med dem och att alla har gjort sitt och blivit nöjda. Jag VILL jobba som inredare nu... haha... my god vad det är KUL att piffa!

Så det var allt för ikväll... dag 2 med Simon & Tomas kommer i dagarna!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Linda

Ser fantastiskt fint ut!!! Jag blir lite avis på ditt jobb ( fast jag hade gärna inte vilja gräva ner alla plantorna ;))

2010-09-07 @ 10:41:47
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/



Postat av: susanne

Jag är så avundsjuk, jag är så avundsjuk...(eller hur nu nanne sjöng)

Såå fint

kram sus

2010-09-07 @ 17:03:15
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: Sofia

Fantastikst!! Super bra jobbat. En liten fågel ändrade dem, ett solklart MVG ;)



Du kan få jobba som inredare hos mig, volontär arbete dock och gärna efter hur jag vill ha det, (har så många ideér men är seg på att genomföra dem). Låter inte som ett drömjobb va? Haha



Förstår att du haft kul!

Ser framemot dag nr 2!!

2010-09-07 @ 18:12:21
URL: http://whatiam.blogg.se/



Postat av: Evelina

Oh la la säger jag bara... :)

2010-09-07 @ 20:35:22
URL: http://evelinagustavsson.blogspot.com/



Postat av: Nikki

Hej!



Vilken fin blogg du har! Hittade hit för någon vecka sedan! Får jag fråga om du möjligtvis har en närbild på den tvåfärgade ytterdörren? Vi ska måla om vår ytterdörr och är lite oense om vi ska ha två olika färger på utsidan/insidan. Dörren är iofs redan ommålad men det blev inte bra så bara till att börja om från början..... Vi har vita väggar, mörkgrått golv, vita möbler vit trappa också blev dörren vit men nu velar jag om vi inte skulle målat den grå men jag är inte säker på att grå passar på utsidan då vi har ett ljusblått hus. Dörren var kornblå förut och den passar ju till det ljusblå huset men inte till hallen. Vilka problem man har va? Vill du komma med några råd?



2010-09-07 @ 22:40:00



Postat av: Alexandra

Vad duktig du är,det blev så fint & hemtrevligt.Förstår att det var en trevlig upplevelse att få arbeta med S&T!Hi,hi,jag kunde verkligen höra Simons röst när jag läste hans kommentarer.

2010-09-08 @ 19:12:31
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com



Postat av: Camilla

Linda: hihi.. jag är också avis, nu är helgen med SImon o Tomas över o alla som ska jobba med dem nu är jag avis på :)

Susanne: åååh, synd att du inte kom - då skulle jag ha presenterat dig Kram

Sofia: Ja, det känns bra att de bara ändrade fågeln... o ja, jag kan inreda hos dig även om du bestämmer... hihi

Evelina.. japp.. o lala... du.. oh la lalla dina idéer nu till min mail :)

Nikki: Hej o jättekul att du har hittat hit!! Jag hade nog kört med vit dörr invändigt. De flesta nya ytterdörrar är vita invändigt med en kulör utvändigt! Ta inte bått invändigt, ni kommer ångra er. Den utvändiga kulören är svårare då jag inte ser den ljusblåa färgen... men ljusljus grått skulle kunna passa eller en vit. Hoppas ni enas :) om färg om vit nu är en färg :)

Alexandra: Tack! Ja, det var superkul att jobba med dem!! Jag kunde också höra hans röst när jag skrev inlägget :)

2010-09-08 @ 22:17:54
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Sus i Hus

Åh vilket härligt jobb du har. Låter underbart och så fint det blev, hejja dig så duktig! Ha nu en helt underbart skön helg. KRAM på dig

2010-09-10 @ 14:29:22
URL: http://susihus.blogg.se/



Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Vilket superhärligt, fint inrett hus. Och jag gillade dina pålar, de gav karaktär åt trädgården.

2010-09-26 @ 09:18:39
URL: http://houseofjammi.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...