Kryckor...

Efter operationen så var det en ren skräck att vakna upp o fortfarande inte känna mitt ben. Fjärde dagen utan känsel från ryggen o ner till foten. Gick med min gåstol i två dagar sen kommer en läkare på min första läkarrond. En läkare som jag aldrig träffat o så säger han att jag aldrig kommer kunna gå igen utan hjälpmedel... Två minuter efter det så reste jag mig upp och satte gåstolen åt sidan och tog kryckorna... Tro mig, det ska han inte bestämma.. Även om jag inte kan påverka mina nerver så tänker jag inte vara still...

Det går inte att beskriva hur det är att ha känselbortfall, mitt ben är som förfruset, som en isklump. Tårna känns som om de inte får plats bredvid varandra o under foten är det värst. Kan inte sätta in foten i en vanlig sko eller sätta ner foten på ett golv. Fattar inte hur jag ska kunna förflytta mig sen... Men jag ska!!!

På kvällarna satt jag med datorn o gjorde en fotobok. Hade redan börjat på den innan o ville avsluta den till julen. Satt o rehabiliterade mig med att se på mig när jag kunde gå hur som helst...

Pannkakor - på kvällarna blev det oftast pannkaksmums.


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Annika

Usch jag lider med dig när jag läser. man inser inte hur bra man har det ibland.

Ha en underbar jul mitt i allting.

kram!

2011-12-23 @ 11:33:32
URL: http://avantgirl.blogg.se/



Postat av: Maria

Åååhh, du tappra kvinna!!

Jag blir full av beundran av din kämpaglöd och dina insatser hitills....

Fortsätt kämpa och det är klart att det går, det är jag övertygad om med ditt starka psyke och vilja!

Skickar en mycket God Jul kram från mig till dig och de dina!!

Kram Maria.

2011-12-23 @ 13:49:59



Postat av: Anna

Du är en riktigt kämpa och jag är säker på att du kommer fortsätta kämpa. Hoppas att julen har vart bra. Massa kramar

2011-12-25 @ 18:59:04
URL: http://dressingroom.webblogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...