Det växer så det knakar...

Bokstavligt! Det regnar titt som tätt, solen kommer fram titt som tätt och grönskan FRODAS!! Hänger ju knappt med :) Under dagen när man jobbar så hinner det växa så det nästan knakar och man får en chock när man kommer hem!!

I helgen så gick jag till ATTACK på ogräset, för det växer också (tyvärr)... bakom vårt plank på baksidan av huset så var det en halv meter ogräs. Jag troode att det tillhörde allmänningen då vi har gräsmatta & bäck utanför men här om dagen när kommunen ansade gräsmattan så lämnade de kvar en meter utanför vårt plank ORÖRT!!

Så verkligen, det var attack på det! En rätt så skön känsla måste jag erkänna. Ni vet, ogräset har så sjukt långa RÖTTER så man bara MÅSTE få bort allt. Jag blir lite smått tokig när jag gör det. Lämnar man mot all förmodan en liten liten rot kvar så har man en halv meter på bara några dagar igen... och vem tackar inte nej till litta motion på köpet :)

Har några nya planer på gång till framsidan... och baksidan ska vi inte ens tala om!!

P E R G O L A är på G... åtminstone i lilla skallen. Mannen och jag har filat på en pergola i 2 år nu, ska det bli denna sommaren?? Får se... men filning är på g i alla fall!!




Maxen fick syn på "NYA" kvasten idag... attack på den :)

Har en rätt så stor butik vid sidan om mitt jobb som verkligen lever upp till sitt namn OASEN... brukar slinka in där på lunchen... otroligt många växter, speciellt nu till sommaren. Jag har jäkligt mycket nu... köper bara perenna växter, men det är ändå alltid en härlig känsla att komma hem med nytt. Tur att man fortfarande behöver piffa krukorna från år till år så man har anledningen att frossa i nya växter!

Hur går det med era trädgårds/balkongplaner... vill veta o vill se bilder. Så kul att se andras planeringar!!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Mrs. b

Visst är det roligt när det växer så det knakar!

Jag har nästan bara trädgård i tankarna. Fast det är ju inte helt lätt med en stor "tom" trädgård att anlägga, men man får försöka börja nånstans så gott det går. Hur som - mina inlägg den här tiden på året handlar nästan uteslutande om uteliv och vad vi sysslar med där ute i trädgården.

2011-05-31 @ 07:25:17
URL: http://mrsbandco.blogg.se/



Postat av: Annica - mamma till Elias

Ja du har rätt i att det växer så det knakar, man hinner inte alls med. Själv har jag inte alls någon aning om hur jag ska fixa vare sig altanen eller något annat och då vi ska flytta i augusti så vill vi inte lägga ner allt för mycket pengar heller men en ny utegrupp är välbehövligt så vi börjar nog i den änden

2011-05-31 @ 10:19:25
URL: http://annista.blogg.se/



Postat av: Camilla

Mrs.b: Var inne hos dig o lämnade kommentar... så kul att se ditt fix i trädgården. Kommer hålla utkik på din Bimbo :)

Annica: Ja,en utegrupp tycker jag ni kan köpa.. det är ju bara att flytta med, växter får nya ägarna själv köpa :) Jag är också inne på nya möbler, konstrotting... vill så gärna ha innan sommaren så man kan slappa i dm :)

2011-06-01 @ 06:32:04
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Härligt med nya trädgårdsplaner! Här e det mest småfix med krukor o sånt. Får se om vi orkar dra upp plattorna på framsidan och lägga singel ist som vi har pratat om.



Ha en skön helg o ledighet!

2011-06-02 @ 22:21:22
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Camilla

Cornelia: Sten måste jag också köpa, ska ta upp lite av gräsmattan o lägga sten i stället för att mjuka upp rabatten runt gräsmattan... härligt med projekt. Behöver köpa fler krukor för att kunna piffa med dem :)

2011-06-03 @ 09:33:56
URL: http://husnr8.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...