Gone crazy på loppisen!

Jo då... här kommer min lilla loppis-historia!
Hade ca 30 minuter på mig idag att VANDRA igenom alla loppisborden efter att jag lämna min ena på strövarläger och skulle på mulleavslutning med mina små! Alla var happy o så!

Parkerar bilen och givetvis börjar min dotter gråta & trotsa... NIX, hon skulle INTE in på loppisen! Typ, det enda vuxennöjet för mig denna helgen! Ooookey!! Tro mig... det blev loppis, men tiden förkortades lite pga vissa missnöjda!

Kommer in på loppisen och då är allt plötsligt ok! Muminbok köps, My little pony dvd, jag på G... och sen ser jag mitt lilla köp!
Vet inte vad som händer, men den LOCKAR mig! Har sett sådana i inredningshem och tyckt det såg tjusigt ut! Hos dem ja, inte hos mig!

Men ändå, så vandrar jag ut från loppisen med HORN från en ren. Äkta! Kändes lite kusligt! Är ju inte så glad för varken jägare eller pälshandlare! Men säljaren sa att hornen är gamla, typ 30, 40, 50 talet så ah, jag tog dem! Den är antik och har sin historia!

Vet inte vad mannen kommer säga när han kommer hem imorgon... han lär bli chockad!









Får spåna lite i huset vart den ska upp!



Köpte även bruna tavlan bakom "jultavlan". Osså den gammal. Köpte den mest för ramens skull... foto eller teckning ska in där! Jultavlan är by the way också ett loppisfynd. Dock för 2 år sedan! Den åker bara fram till jul... 

Summa sumarom... det blev en bra loppisdag, trots gråt o skriiik precis innan! Jag var inte i harmoni med mig själv, därav kanske annorlunda köp??! Vet någon förresten om det är horn från en ren? Kanske hjort?

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: marie

Det var mycket bra hjort ;-)



Vilka fynd.



Ha en fin advent min lilla sugar pie!



Kram

2011-11-27 @ 10:38:30
URL: http://tinginneoute.blogspot.com/



Postat av: Anna

Har lite svårt för sånna där horn men de kan vara snyggt hos andra om den bara hamnar på rätt plats=)

2011-11-27 @ 14:42:42
URL: http://dressingroom.webblogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...