Ooo... huset grönskar idag!

Idag GRÖNSKAR varje vrå här hemma!
Vi svängde förbi mitt favveställe - Buketten på Mobilia! De har hur mycket grönt som helst och alltid superduper priser. Så man kan vekligen handla på sig... Idag blev det sjukt många olika sorters växter och de har hamnat lite här & lite där i hemmet. Det gör en sån stor skillnad med mycket grönt... hemtrevligt & mysigt!!

Försöker välja tjockbladiga så jag slipper vattna dem så ofta, men en HEMTREVNAD fick hänga med idag och den lär tyvärr inte hålla så länge om jag känner mig själv rätt!




Bambusen lever nog den också farligt... svår växt!!

Brukar sätta mina växter i små plastskålar inne i krukorna så när jag vattnar så blir det som ett litet vattenbad för dem så de får vattna sig själva under nån timme och sen så tömmer jag skålen... eller så sätter jag alla i ett o samma vattenbad i köksvasken i nån timma, låter dem rinna av o sen ner i krukan igen... Brukar funka bra på de flesta växterna!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...