Ännu en keeper...

Denna vecka är det solo NYA recept som gäller! Underbart roligt & gott!
Två av sju recept har varit höjdare för smaklökarna!!

En annan variant av köttbullar!

Fram med penna och papper, eller högerklicka, markera, kopiera och SPARA! Ett litet tips!!

Blanda en halv deciliter ströbröd med 2 dl grädde...
Häll 2 matskedar soja i smeten...
MIXA skogssvamp och blanda med gräddsmeten...
O slutligen blandar du in nötfärs i detta!
Ja, och givetvis salt och peppar!

Forma till små bollar och stek i olivolja!
Fräs sparris till detta!
Servera med ris eller potatisklyftor!

Vi hade en liten ta-vad-du-har-hemma-sås till detta... en röra av tacosås & creme fraiche.
Receptet blir ännu en KEEPER!

Katastrof att ta bilder på köttbullar... men mummigt var det!




Det härliga var att barnen fullkomligt älskade dem. När alla var mätta & belåtna slog jag till och berättade att jag mixat in svamp i köttbullarna.. KAOS utbröt!
Ååååh, lilla jag tyckte det var underbart roligt! Hemska jag... svamp!! Hur kan man blanda in svamp i köttbullarna! Stackars kids.. starka reaktioner igår...

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...