Kaos in the house...

Kaos! Som sagt, i måndags kom ju målarna och tog ner allt i hela huset... Förutom barnens rum... Sen plastade de in o la papp överallt. Hållbart... Men igår slipade de ner alla väggarna o kaoset kom. Det var vitt, vitt, vitt överallt. Inte lätt damm, utan tjockt som mjöl precis över o under o på... Fick riktig panik. Som nyopererad, allvarligt dessutom, så ska jag inte behöva ha det så. Men vem visste! Dessutom så är man lite i andras makt när det är en två årsbesiktning som åtgärdas. Tur, tuuur, så kom mina föräldrar på kvällen. De skulle egentligen hjälpa oss att tömma sista rummet, tjejernas, men det slutade med att de dessutom hjälpte till att städa. Vi vet helt ärligt inte vad vi hade gjort utan deras hjälp. Mest synd om barnen i detta kaoset!

Idag har vi återigen papp på golven. De leder in till tjejernas rum o där inne är det KAOS... Men det är hanterligt....

Lite pics från huset...

Mina babuschkor har noggrant tvättas o allt annat smått o gott... Även lampor o väggar har dammsugits... No more damm! Den rosa väggen med de vita slingrande ärtorna åker imorgon... Får måla nya..

Keramikhanden är min äldsta dotters handavtryck. Gick flera keramikkurser för några år sedan! En underbar tid i mitt liv! Keramiksnäckan har också jag gjort... Eiffeltornet i cerise, rosa & turkost köpte jag i Paris sommaren 2010... älskar dem. Har inga souvenirer annars, men kommer de i så fina färger som dessa så välkomnas dem hjärtligt!!



Min underbara collection.... I have more than this *blink blink*



Kaos...


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Evelina

Skepp ohoj... helt plötsligt är jag lite glad att jag inte bor i nybyggt! Fast ibland önskar jag att allt var fixat och färdigt i vårt hus... :)

Kram

2012-01-12 @ 06:52:41
URL: http://evelinagustavsson.blogspot.com/



Postat av: camilla

Mmm... Det var inte som jag trodde med nybyggt. Väldigt många fel har det visat sig att vi haft... Bla öppnades en vägg förra året då ett rör läckte lukt.. hugh... Just nu slipas det för fullt... Paniiik

2012-01-12 @ 08:11:23
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Emelie

Du är ju fantastisk som har så många projekt och är nyopererad och har ont. Men det är bra att ha ett driv och det verkar du verkligen ha!

Jag hoppas du mår bättre!

Kram

2012-01-12 @ 08:33:04
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...