Bloggträff: trädgårdsdag...

Igår var det äntligen dags för BLOGGTRÄFFEN med temat TRÄDGÅRDSDAG!!! Jag & Susanne har under några veckors tid haft fullt upp med att maila företag för att få ihop en GOODIEBAG till denna dag!
Susanne har hittat en massa härliga butiker, plantskolor och ett fantastiskt mysigt café till vårt schema!

Dagen i ord:

Samling klockan nio hos Susanne
Tidningsplock...
Frukost med hemmabakade morotsbullar... mums
Trädgårdsbesök hos Anita & Sven - en makalös trädgård, den finaste jag sett
En titt hos Kudde & kandelaber, en lantlig affär i Lomma
Cornelia & Måns "Söderlägeträdgård"
Shopping på Löddeköpinge Plantskola
Lunch på Tomatens hus i Vallåkra... så gott
Händiga Händer... också shopping
Ett besök hos Jessica & Thomas som har en stor villaträdgård - körde fel så alla i min bil missade den :(
Trerättersmiddag hos Susanne
Utlottningar & goodiebagsutdelning
Smyckesbeställning

Hemma 23.30... lång men helt fantastisk dag!!!

Dagen i bilder:

07:45 - min bil är fullpackad och jag ska iväg och hämta min väninna Marie som också anmält sig till bloggträffen. Det första som händer är att jag kör FEL, det är tjock, tjock dimma ute på motorvägen och jag börjar få panik... Svär en hel del, men hittar hem till Marie till slut och vi är på väg till Susanne!!






Family Living, Allt om trädgård & Elle Interiör delades ut till alla... så lyxigt!!!



Sven & Anitas trädgård... fantastisk!!!





Kolla in planteringsbordet!





Trädgårdsjord under locket!!!



Grodorna vilar sig i solen...











Nästa trädgård, Cornelias Söderlägedesignade trädgård... Jättefin grind med husnumret på grinden!



En lång trädgård uppdelad i flera olika rum...



Ett underbart växthus, blev lite sugen på ett själv!




Gillade markstenen...



... och plattorna i gräset!



Nästa stopp var Löddeköpinge plantskola... kolla in dessa järnprylar! Ville så GÄRNA ha den stora snäckan... men vi ska snart på semester så "allt som är onödigt" lämnas kvar i affären....



Däremot köpte jag en Klematis som var ett nödvändigt köp :) En sen klematissort som blommar till oktober - Jackmanii.






Nästa stopp var på Tomatens hus...
Jag beställde tomatpajen och blev riktigt överaskad när jag såg en tallrik full av tomater. Hade väntat mig en "tårtbitspaj" med tomater INNE i pajen... istället så var pajen UNDER alla tomaterna, i en endaste röra ska jag tillägga, men den smakade helt fantastiskt gott... den var gjort på cheddar & basilika! Vill äta där måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag :)



Näst sista stoppet blev på Händiga Händer... en underbar liten affär ute på landet. Jag köpte på mig en massa nålar med "diamanter" och pärlor.. Sååå fina och perfekta till pyssel!






Sista stoppet MISSADE vi, jag och Marie, för mycket trafik så vi kom bort... så det blir inga foton från det... men deppa inte för det, jag har en hel del foton kvar att visa från kvällen!

------------------------

Alla hade i uppdrag att laga mat, en del gjorde huvudrätt, en del middag o en del efterätt. Så summa sumarom blev att vi hade 5 olika trerättersmiddagar att FROSSA i! Så mumsigt!!!





Emellan rätterna hade vi utlottningar... Jag & Susanne har blivit sponsrade till den här kvällen av en hel del företag runtom i Sverige....

ljuslyktor från living and room
tändsticksaskar plus två böcker från kreativ insikt
lökar från nelson
änglaspel från inneonline
två filtöverdrag till krukor från tjusigt.nu
Servetter från Designonline
Fröer från Weibulls
Lyktor Fakir trendy home
Dekaler från hemmating.se
Zelected by houze
Smycken från Pixi design




23:25 - hemma!!!! Helt slut, men det var en FANTASTISK dag!!!

Mina & Maries shoppingpåsar!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Cornelia

Håller med, det va en fantastiks dag! Massor av inspiration, supertrevliga människor, massor av skratt o god mat! Kan det bli bättre?! Mycket bra initiativ och anordnat! TACK!

2009-09-13 @ 22:51:12
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Susihus

Vilken ljuvlig dag! Förstår att ni har haft det helt underbart. Kul med fixande människor, hejja dig och Susanne! Må gott

Kram

2009-09-14 @ 11:42:19
URL: http://susihus.blogg.se/



Postat av: Maria

Åh vad mycket fint ni har fått se! Maten ser helt underbar ut också.

2009-09-14 @ 20:08:39



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...