Lera blir till alster...

Kvällens knådande gav en och annan bokstav... ett och annat ord OCH faktiskt, ett antal babushkor. Kan ni fatta!!!! Har dem dock inte på bild.. små platta babbar med hål i - kanske kommer de hängas upp nånstans??!

Who knows
... men ett träd här hemma lever farligt - no names!!


Kan ni se vad ordet ska blir??? Längst ner ser ni svaret...






ÄLSKAR spetsmönstet... 37:an ska upp så snart som möjligt! Vill se dem på husväggen nuuu!!


Mina barns första bokstav i namnet... de är oglacerade, men doppade i VITT. Så next time har jag dessa klara!


Fjärilarna ska också upp i trädgården...



Svaret på vad mina bokstäver står för, ääääär....


Japp... GARDEN ska upp på förrådsväggen. Snyggt & prydligt! kommer glaceras i vitt!!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Linda

Så himla fina saker du gör med leran. Vad är det för lera? Vart köper du den? Kan man bränna den i vanlig ugn? Hur gör man? Åh, jag blev så nyfiken och sugen på att också göra alster! Snälla kan du inte göra ett inlägg eller maila mig hur du går till väga?! Kram

Förresten, det verkar som om du mår mycket bättre nu!? Hur är det med ditt ben?

2012-04-12 @ 07:26:31



Postat av: Camilla

Åh tack... Är så glad att jag går på kursen :)..nä, leran är peciell o det är på kursen jag köper den. Sen bränner man i speciell ugn i två dygn... Alltså, man kan inte göra det hemma, tyvärr :( nu kommer ett långt svar :) vill inte skriva om hur jag mår i inläggen, men det är inte så bra med mig. Jag har två val här i livet - antingen kämpar jag med mina smärtor eller så lägger jag mig ner. Jag har valt det första. Detta är ju min tredje op i ryggen. När de tog ut tumören så filade de ner mina kotor o halverade dem o nu sitter jag med problem för resten av livet. Nä, benet är inte alls bra. Kommer aldrig få tillbaka min känsel. Varje dag känner jag på mitt ben och det är som superkänsligt, alltså jag känner det mer än innan. Känns som om det inte är mitt ben och tårna spänner. Nerverna i benet hoppar på ett sätt som inte går att beskriva, kan liksom inte sätta mig o vila utan smärtor. Balansen... Ja, den är inte på topp. Går vingligt, faller hela tiden, är yr bland många folk, typ på stora ställen som affärer, cirkus. Kan inte bära mina barn mer o gå. Igår på keramiken kunde jag knappt stå. Det var sent, jag hade ont i benen o ryggen o balansen var fruktansvärd. Stod o vinglade o kämpade. Åkte hem tidigare för att kunna ta morfin. Alla inlägg, allt jag har gjort sista tiden har gett mig ångest, smärtor.. Jag har nog sovit två till tre timmar efter varje stooor grej. Som plantering av trädet. Satt på mina bara knän o grävde o kämpade. Tre operationer är tre.. Går på så mycket nervmediciner nu så det är sjukt.. Ja... Det blev långt... Men jag mår inte bra. Verkligen inte bra. Jag har bara lärt mig att hantera det.. Någorlunda.. Som sagt.. Detta är tredje operationen. Men jag KAN inte smälta att jag vaknade utan känsel den natten i december o barnen fick höra mitt ångestskrik o se min skräck o se mig åka iväg m ambulans. Kan inte fatta att det hände mig igen o att jag är så annorlunda nu. Att prata med ett kirurgteam o veta att de inte vet hur mycket känsel de kan rädda... Ja, har mycket ångest över det hela. Vem vill höra det??? Jag äljer att skriva om kreativiteten MEN bakom kulisserna är hälsan inte alls bra... Vad ska jag göra?? Väljer nummer ett... Att kämpa. kRAM fina du som undade hur jag mår.

2012-04-12 @ 08:11:43
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Annica

Du är så duktig, jag blir så ofantligt sugen på att pyssla när jag ser dina bilder.

Läste just ditt svar ang din hälsa i kommentarsfältet och jag måste bara säga att du är en så stark kvinna men jag förstår dig, man kan inte bara lägga sig ner och sluta kämpa även om det är tungt ibland. Tur att du har en fin familj iaf som kan stötta dig, kramar

2012-04-12 @ 13:03:02
URL: http://annista.blogg.se/



Postat av: Helen

Gud vad mycket fint du har gjort! Vill genast gå en keramikkurs jag också!

2012-04-12 @ 14:40:46
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com



Postat av: Lisa | majamyra fotograferar och funderar

Wow, vad mycket fint!

2012-04-12 @ 15:10:44
URL: http://www.majamyra.se



Postat av: tina

Men åååh vad fint! Oj vad du inspirerar! Ja visst är det skönt att bli av med de där kilona...jag kämpar på och vill ha bort lika många till. Det blir roligare med kläder och annat piff=)...och dyrt, men det är det värt!! Den lilla krukan är köpt i en blomsteraffär för måååånga år sen å den finns nog inte att hitta nu.

Ha det så bra och kram kram!

tina

2012-04-12 @ 17:08:46
URL: http://tinaminastina.blogg.se/



Postat av: Louise

Alltså, det kommer att blir så snyggt i din trädgård med allt din pyssel. Du är superduktig & bokstäver & siffror i trädgården - ÄLSKAR!

Sv. Tack så mycket. Spännande med nytt jobb. Jag jobbar som ekonomiassistent. Själv?

Kram

2012-04-12 @ 19:54:27
URL: http://stylinghouse.blogg.se/



Postat av: Marie

Vill bara säga att jag tycker att du är helt fantastisk som kämpar så! Dina barn kan vara stolta över sin mamma! Kram Marie

2012-04-12 @ 21:13:33



Postat av: Anna

Så fina saker du gör! Älskar fjärilar och spets, spånar på en tatuering som ska innehålla detta har jag tänkt...

Så tråkigt med din rygg och hälsa, håller tummar och tår att du blir bättre med tiden.



Kram

2012-04-12 @ 23:35:16
URL: http://blekapasteller.blogspot.com



Postat av: Linda

Åh vad ledsen jag blir över att läsa om din hälsa. Men du kämpar verkligen vidare och det är härligt. Glöm bara inte att bara andas emellanåt. Läs en bra bok och vila dig!

Tack för att jag fick veta hur du mår trots att svaret inte vad som jag hoppades. Kämpa vidare! Många styrkekramar

2012-04-21 @ 02:38:58



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...