Christianiacykel...

Igår så åkte hela familjen iväg på ett cykeläventyr... vi är sååå sugna på en Christianiacykel! Eftersom min sambo sitter i rullstol så kan vi inte ha varsin cykel med barnstolar och han rullar ju jämt, så en lådcykel passar verkligen vår familj!

Det var OTROLIGT svårt att cykla och jag var så nervös. Mina tre underverk älskade det medans mina händer darrade och fötterna skakade, men till slut fick jag igång balansen och det gick bra! Jag kan tillägga att jag inte har cyklat på minst 7 år!

Jag vill verkligen ha cykeln men den är sjukt dyr... så för tillfället får den bli en liten dröm - men BLOCKET genomsöks dagligen :)










Är det någon som har en sådan eller en liknande? Använder ni den mycket?? Några plus/minus??

Vill haaaa!!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: HannaPanna

Kan du inte köpa en sån där vanlig cykelkärra? Borde ju inte vara lika dyrt iaf...

2009-06-29 @ 23:45:11



Postat av: Anonym

en väldigt personlig fråga, som jag förstår att du kanske inte vill svara på, men jag undrar om din sambo suttit i rullstol jämt, och varför?



Gillar din blogg och besöker den dagligen :D

2009-06-30 @ 00:06:58



Postat av: Tezz

Jag ser mest fördelar med den :)

I början var den lite "jobbig" eller var jag själv som var lite "rädd" av mig i svängar mm... Det är ju sina guldklimpar man fraktar i den ;) Men barnen älskar den och numera är den guldvärd.

Använder den året runt utom när det t ex är snö, ösregn mm... Sommaren är helt underbart cykla ut och bäst av allt man ser vad små har för sig.

Priset är det lilla minuset köpte min beg men den var i super bra skick.

Håll koll på blocket som du nämnde alt lägg in en önskas köpa och skriv t ex vad du max vill ge ibland kan man ha tur.

Ett tips till är se på internet om det t ex finns någon dansk sida typ blocket på danska tänkte som ni bor i Malmö kanske du kan ha turen fina en i köpenhamn som blir billigare än här hemma :)

Kram :)

2009-06-30 @ 01:27:46



Postat av: Camilla

HannaPanna: Jo, det borde säkert gå med en cykelkärra men jag har ingen cykel... så bara därför hade Christianiacykeln varit perfekt... annars måste jag ändå lägga ut pengar för en ny cykel till mig först...

Anonym: Nej, min sambo har varit gående fram tills han var 26 år, sedan var han med om en olycka o skadade ryggen...



Härligt att du gillar min blogg :)



Tezz: Ja, visst var den svår att cykla på, men man vande sig! Jag VILL verkligen ha den... F-N att den är så dyr. Jag ska kolla runt på blocket o andra ställen o idag ska jag faktiskt till Kphmn... kanske hittar nått där :) Härligt att höra att du använder den flitigt, var lite nervös för att man kanske inte gör det!... !

2009-06-30 @ 07:57:44
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Frida

Hej.

Jag kan rekommendera dig att kolla upp cargobike. Har precis köpt en sån flakcykel och priset är riktigt bra. Betalade 7.500kr och då ingick allt! Både bänkar, säkerhetsbälten, kapell, pakethållare, lyse osv.

Finns en återförsäljare i Limhamn.

Med vänliga hälsningar

Frida

2009-08-27 @ 19:31:48



Postat av: Erica

Har sett att det ligger en sådan ute på blocket, den finns i Malmö...dock inte en låda utan med plats för 3 barn. Googla Christiania cykel. Lycka till!

2010-07-13 @ 20:31:51



Postat av: tim

jag har en Christiania Bikes jag ska sälia ring 0720108825

2011-07-25 @ 13:35:36



Postat av: tim

jag har en Christiania Bikes jag ska sälia ring 0720108825

2011-07-25 @ 13:37:04



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...