Kryddland!

At last har jag min ALLDELES egna KRYDDODLING!

Kryddorna köpte jag i Höj på bloggrundan i lördags.. köpte basilika, rosmarin, curry (fantastisk), oregano, persilja, gräslök samt ruccola! Det rosa TRÅGET köpte jag på Bolagret för en tid sedan... grönt & rosa = kan bara bli bra!

Så igår när mannen tog kidsen till lekplatsen så tog jag lecakulor, jord, tråg, plantor & KAFFE och satte igång å plantera :)

Oreganon användes till middag igår... LYX och så enkelt ju!
Jag har alltid haft kryddorna i köket samt en miljon småflugor runt dem... nu hoppas jag på flugfritt kök och PRUNKANDE kryddor i trädgården! Fler kryddor som REKOMMENDERAS?? Mynta är på G - behöver den till sommardrinkarna!!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Anonym

vad fint det blev :) blir riktigt sugen på att plantera själv.

2010-06-09 @ 20:49:50
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/



Postat av: Ann

citronmeliss (bla till jordgubbstårtan) kan jag starkt rekommendera !

2010-06-10 @ 06:58:03



Postat av: Ann

Så fint!! Och så enkelt att få till egentligen. Skall oxå försöka med ngt liknande till semestern.



kram

2010-06-10 @ 08:27:40
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Det e lovley o ha egna kryddor! Man använder ju det så himla mycket, speciellt på sommaren. Det e dyrt o köpa nya i affären varje gång och de har inte alltid de man behöver.

Vi har fyllt vår zinkbalja plus en rad i en av våra pallkragar. Basilikan har jag dock låtit stå inne. Den vill ha vatten i stort sett varje dag och e vädligt känslig för kyla så den här kalla våren/sommaren hade den nog dött. Vi kan ju ha den i växthuset men det e lätt o glömma o vattna den där varje dag.

Men inne trivs den utmärkt o vi har redan gjort egen pesto på den en gång :-)

2010-06-10 @ 08:52:16
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Evelina

Smart att inte ha kryddorna i rabatten som någon smarting hade här! har förgäves försökt ta död på citronmelissen MEN den vägrar ge upp!

2010-06-10 @ 13:24:56
URL: http://evelinagustavsson.blogspot.com/



Postat av: Hanna

Dragon! Den är suverän till kalla såser.

2010-06-14 @ 14:15:11
URL: http://hanna-bemi.blogspot.com



Postat av: Ewa

Vad fint och smart, och de ROSA blomsterlådor. Egna kryddorna - kan inte bli bättre.

Kram och en stor uppskattning för Dig Camilla.

2010-06-15 @ 09:49:33



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...