Veckans mat!

Så.. då var det dags för VECKANS mat! Jag handlade som vanligt i söndags med litta komplettering igår på lunchen. Willys har inte alltid allt, tyvärr! Har sedan i fredags legat i sängen med halsfluss och har haft NOLL inspiration. Men på söndan så började jag mig känna mig bättre och tog en runda (i ösregn kan jag tillägga - icke planerat) och fick tillbaka livsgnistan igen... familjen pustade ut när RECEPTBOKEN kom fram igen :)

Ett axplock av veckans kokeri:

Igår: Ungersk gulasch - ett beprövat recept från Linas matkasse - en säker femma. Lånkok, men ack så gott. Hojta till om ni vill ha GULASCHRECEPTET!! Köttet smälter i munnen! Jag gör alltid mycket så det räcker till 2 dagar!

Idag: Västerbottenpinnar - ok, här kommer ännu ett säkert kort. My god vad goda dem var. Barnen ÄLSKADE dem! Ett minus är att det var otroligt kladdigt att göra dem o de ville gärna FASTNA i min panna... men tro mig - dessa kommer lagas igen!!




Imorgon ska jag testa thaikyckllingspett med jordnötssås o nudlar! Låter gott... hoppas det blir bra!!



Torsdag: Fiorellipasta (om jag får tag på nångon, har aldrig köpt den innan) med broccoli och prosciutto blir det nån dag! Jag har även en tomatpestopasta med chorizo som ska provas... mummis!



Så det var några av våra recept denna veckan... Nu ska kaffet drickas upp, sen kommer Marie för en walk. Det blir färre promenader nu i höstrusket, tyvärr... så idag får det bli en lång en - en lång walki-talki med andra ord :)

Hoppas det smakar!!




Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: marie

Haj Haj , jag är påväg!!

Ska bli skönt med en låååång promenix! Caio

2010-10-26 @ 19:52:42
URL: http://tinginneoute.blogspot.com/



Postat av: Mamma M

Vilka goda recept!!

Skulle oxå vilja testa lite nytt, men känner inte att jag har tid med sånt i veckorna.

2010-10-27 @ 13:14:33



Postat av: Camilla

Marie: Haj haj

Mamma M: KLart du har tid.. det går snbbare än man tror :) Innan när jag inte hade nån plan så tog det lång tid att laga mat... nu när jag har recepten så är det pang på direkt när jag kommer hem. Vet precis vad jag ska laga, har allt hemma o kvart över sex står middan på bordet :) testa i en vecka med recept :)

2010-10-27 @ 14:19:45
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Så smaskigt! Vi kör ju LCHF varianten här hemma så pasta blir det inte så ofta nu för tiden, bara på helgerna då vi tillåter oss att fuska :)

I veckan har vi ätit kycklinggratäng med sallad, lax i ugnen med sweet chilisås, bullgursallad och vanlig sallad, idag blir det biffar med mozzarella och soltorkade tomater i smarrig sås med sallad till och i morron blir det hemlagad rotmos med fläskkorv eller fläsklägg.



Inte helt lätt o hitta på mat alla dagar utan pasta, ris eller potatis till men vi gör så gott vi kan :)

2010-10-27 @ 14:36:59
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Susihus

Mums va det lät gott, ska åka och handla idag så det var perfekt med lite inspiration. Tack snälla du för det =)

Ha en härlig dag i höstrusket

Kram

2010-10-28 @ 09:05:12
URL: http://susihus.blogg.se/



Postat av: Camilla

Susihus: Åh, jättekul att inspirera andra med recept :) Det är ju så mumsigt med god mat :)

2010-10-28 @ 16:02:28
URL: http://husnr8.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...