Smörfluga? Fjäril, farfalla, butterfly!

Otroligt härligt ord BUTTERFLY är... tycker dock att översättningen är lite komisk... men butterfly är verkligen fint! När vi bodde i Italien så lärde jag mig att fjäril heter FARFALLA på Italienska. Vår grannes hund i Italien hette det, en mini minihund - så namnet var verkligen passande! Dock hade FJÄRIL aldrig passat på en minihund i Sverige :)

Min nya Farfalla fyndades på loppis igår, solo 35 kr - egentligen så är det en korthållare, men ah, jag har så mycket rosa nu i trädgården så den får hänga där i första taget!








Matchande spaljéer hittade jag samma dag på Ikea....




Fanns i flera färger!!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: susihus

Vilken läcker fjäril och gjorde sig perfekt där på väggen! Må gott

Kram

2011-04-26 @ 21:53:30
URL: http://susihus.blogg.se/



Postat av: Ingrid

Vet du att fjäril heter på tyska SPITZFLYGL? (tyskt "Y" förstås), låter inte lika romantiskt.

2011-04-26 @ 22:12:39



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Sååå passande :)

2011-04-27 @ 20:36:33
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...