Tulpaninspirerande dag idag...

Idag har jag haft "semesterdag"... semester och semester. Skulle göra en speciell sak idag men efteråt så stannade jag en snabbis på ett blomsterställe för att se vad de bjöd på! Jättemycket smått & gott, men alldeles för dyrt! Har en annan guldgruva där jag köper "småblommor" men även en del trädgårdsväxter... så när jag är i dyra blomsterbutiker så snor jag bara INSPIRATION... höhö!!

Tulpaner -  inte min cup of tea - men gillade deras arrangemang med GLASVASAR och blomsterlökar! SNODDE direkt!


De hade fina utekrukor... men tro mig... hutlösa priser! Nej tack! 
Däremot så FYNDADE jag stort idag på mitt favve blomsterplace som alltid bjuder på underbara växter! Planterade fyra av sex TRÄD... japp... ännu mer träd. Fast små... kommer bilder! Var faktiskt totally slut efteråt och ja, kunde knappt stå & gå efteråt... så inga FINBILDER togs, men några träd kom med på bild! Kommer i nästa inlägg!!



Stora glascylinder vasen är från loppis (var annars)... fyndade två stycken för en två år sedan... typ tjugo kronor för båda... perfekt en tulpaninspirerad dag som denna!! Hann aldrig kvistpiffa den, men imorgon åker nog nån kvistar ned i vasen...

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: susanne

Hej

jisses vilken kreativitet du ligger inne med..hade varit glad om jag hade halva....

var är nu den där blomsteraffären då, med fyndpriser...hade behövt lite nytt in till grannen...

kan man beställa keramikalster av dig?

kram susanne

2012-04-13 @ 08:17:13



Postat av: Camilla

Jaaa.. Jag har en hel del som måste komma ut från mig.. Därför projicerar jag det på att göra saker... Så jag kan glömma annat..



Nä, tyvärr är det för sent m best

Llning. Det är bara en gång kvar där jag kan "kavla" lera, sen är terminen slut.. Tyvärr.... Kommer nog inte gå på fler.. Kostar en halv femtusen lapp.. Dyrt, en väl använda pengar på en termin.. Men inte två.. Snyft

2012-04-13 @ 08:35:58
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Camilla

Ps.. Blomsterbutiken som jag fyndar är Buketten, mobilia.. Dit du aldrig går.. Nu kanske det kan bli ditt nya ställa :)

2012-04-13 @ 08:36:55
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Lisa | majamyra fotograferar och funderar

Ahaaa, nu förstår jag varför jag borde satt min pärlhyacint i en glasvas...de hänger som mest just nu de där strånkorna :) Fin insp!!

2012-04-13 @ 11:00:30
URL: http://www.majamyra.se



Postat av: Louise

Superfint!! Hade planer att göra det till påsken men men...

Kram

2012-04-13 @ 17:37:41
URL: http://stylinghouse.blogg.se/



Postat av: Louise

Superfint!! Hade planer att göra det till påsken men men...

Kram

2012-04-13 @ 17:38:33
URL: http://stylinghouse.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...