Jag & mina snabba beslut!!

En FIX idé växer sakta fram! Och beslutet är taget, från o med nu så ändrar jag LIFESTYLE!!
Behöver nått nytt i livet så jag inte säckar ihop...

HUR det hände:

Tog det lugnt hela morgonen, kaffe i sängen, mumsade på frysta hallon & googlade en massa!!

Av någon anledning så kom jag in på youtube och photoshop, sedan blev det nån länk med photoshopade kändisar o sen så kom jag in på vanliga videos med mammor som hade före & efter videos på typ loose weight, change your body, build muscles... ja, det var amerikanska sidor jag kom in på!

Den enda gången jag har fastnat så här på youtube är när jag letar Depeche Mode videos, men oh my, vad jag fastnade idag!

O jag bestämde mig idag! Detta året ska jag BYGGA muskler. Inga stora manliga, men jag vill svarva kroppen. Den är inte som när jag var tjugo, även om jag trivs i dagsläget! Men efter noga kontrollerade bilder från New York & Turkiet i somras så ser jag en hel del FLAP I FLAP som jag vill få bort... speciellt när jag sitter... har alltid, alltid haft mage.

Fler som ska göra nått liknande?? Kom med tips o förslag. Recept.. etc. Kanske ett bloggtips på sunda träningsvanor... kommer inte gå på gym, utan siktar på långpromenader och hemmaträning! Ska även ta ett före & efter foto på kroppen (som de amerikanska mammorna :)...

Ni får inte se före fotot, men här kommer en bild från Turkey...



Nu tycker väl de flesta att jag är smal o det är jag.. har gått ner 13 kg sen 2009 (egentligen mer, men har gått upp 4 igen... ) Jag har gått o gått... drog aldrig ner på maten. Älskar mat, grädde, bregott... äter som en häst men pga promenaderna brände jag ändå fett. Dock har jag fått TRE barn och ja, det syns kanske inte... men jag ser en skillnad på innan barn och efter barn. Så därför vill jag fortsätta vara smal, men för en gångs skull få in lite muskler... så mina LILA hantlar åker fram idag och alla tips på att forma kroppen hemma VILL has!!

Ni som har varit i dessa tankarna, börja nu - så peppar vi varandra!

Jag minns när jag bestämde mig för att gå ner i vikt hösten 2009 . En gammal arbetskamrat som alltid var lite taskig på min bekostnad frågade om jag var gravid med min fjärde... o skrattade. Bestämde mig samma dag, då detta inte var hennes första pik. När jag gick ner mina första fem tyckte hon att jag var för smal... my god... vilken idiot JAG var. Ska aldrig låta någon styra hur jag ska må igen.. o absolut inte hur jag ser ut. Är trött på mobbare... alla jäkla idioter som finns där ute...

Nu ska jag för MIN egen skull få upp fysiken och känna mig stark igen...
Häng på...


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Helen

Vad bra att du insåg att det var henne det var fel på och inte dig!! Jag tycker att du ser toppen ut på foto men känner du att du ska tona kroppen tycker jag att du ska göra det!

2012-01-20 @ 13:19:39
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com



Postat av: Anna

Jag kör gi eller kanske egentligen lchf. Vet inte riktigt vad det är, men det funkar:) Lite mer muskler vore trevlig, kommer mao följa vad som skrivs här inne.

2012-01-20 @ 13:37:53
URL: http://dagarhosmig.blogspot.com/



Postat av: Cecilia

Hej Camilla.

Har följt din blogg nu ett tag och vi har faktiskt setts på en bloggrunda för måååånga år sen. jag tycker att du ska kolla in Olgas blogg på mama. Hon tränar bara hemma och lägger in många tips på både träning och mat. Bra att du har bestämt dig för att du vill... inte för puckon på jobbet :-) Lycka till och jag kommer att följa dig och hänger på din utmaning. Här ska det joggas och styrketränas hemma. Lycka till till oss båda. Kram på dig

2012-01-20 @ 15:03:57



Postat av: Lisa | majamyra fotograferar och funderar

Men vad bra! Jag har länge tänkt att jag vill få bort flap-i-flappet och mer muskler. Jag hakar gärna på! Vi har börjat med lite bokstavsmat som LCHF. Vad jag har förstått så ska LCHF göra just det vi är ute efter,...mera muskler, mindre flapp!



Ett tips om du gillar att läsa så finns ju Kostdoktorn.se, han har skrivit boken Matrevolutionen. På länken http://www.kostdoktorn.se/lchf/

finns för nybörjare recept och t.o.m inköpslistor att skriva ut.

2012-01-20 @ 15:22:05
URL: http://www.majamyra.se



Postat av: Hanna

Hittade dessa och tänkte på dig: http://www.hjshop.se/show_product_pictures.asp?artnr=500967

Hoppas länken funkar.

Ha en skön helg!

2012-01-20 @ 16:13:25
URL: http://thefunhagens.blogspot.com



Postat av: Petra

Jag vill få bort lite flap-i-flap på magen och lår. Alla säger att jag oxå är smal men dem ser inte mig naken. Jag läste någonstans att situps var det sämsta mot plufsig mage, skulle göra andra övningar för att komma åt musklerna på djupet. Men vilka övningar stod det inte :( jag ska snart sluta med innebandy och måste göra något för att hålla sig någotsånär i form. Läste att du käkar frysta hallon, jag käkar alltid fryst mango, det är såååå gott!!! Kram och trevlig helg

2012-01-20 @ 16:20:29
URL: http://godisfrun.blogg.se/



Postat av: Julia - inredning o sött

heja heja! Jag ska bli av med mitt sista gravidkilo och sen vill jag leva någorlunda sunt - lite mer muskler och promenader ungefär som du tänker :-) Jag kör på morötter på kvällarna för att jag gillar att ha nått att knapra på - ikväll med lite dipp. Sen tycker jag nätter och mörk choklad också är bra när sötsuget sätter i .. Lycka till!

2012-01-20 @ 18:01:12
URL: http://juliasinspiration.blogg.se/



Postat av: Louise

Om du äger eller tänker inhandla en pilatesboll finns det Ebbes sida som jag själv följer http://www.tranahemma.com/pilatesboll-ovningar/ alltid något som kanske kan inspirera dig ;)

Lycka till! Jag kämpar lite redan

Kram

2012-01-20 @ 20:06:58
URL: http://stylinghouse.blogg.se/



Postat av: Camilla

Åh, va många tips för flappiflappet o att så många är på g eller på! I like!

Dagen har gått bra.. brukar ju avrunda kvällarna med min favoritglass (gb 0,5 liters gräddglass) med en sked oboy.. but not today!

Idag blev det soppa till lunch o solo köttgrytan med grönsaker till middag..

Hanna.. tack för fina tipset.. har sett dem innan.. så fina, verkligen fina!

2012-01-20 @ 23:30:14
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Emma

Här är jag, håller oxå på att svarva kroppen:) Efter en viktiminskning på 28 kg så sladdrar det lite både här och där så nu är det pw och styrketräning, hemma, som gäller, gillar inte gym! Hejja hejja:)Kramar emma

2012-01-21 @ 09:39:11
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com



Postat av: Emma

Vilken skön insikt! Hejjar på dig och jag tror säkert att det kommer att gå bra för dig. Måste bara få säga att dessa människor som trycker ner andra för att lyfta sig själva (som din arbetskamrat) får man lov att kalla idioter och så skratta lite åt dem (när de inte ser eller hör) för att de inte förstår hur dumma de är.

Hejja Hejja... och jag hänger på din idé, när förkylningen lämnat mig ifred :) Ha det gott!

2012-01-21 @ 10:34:55
URL: http://www.puttbella.blogspot.com



Postat av: Iris

Mitt tips är toneitup.com, två väldigt energiska tjejer som leder en med korta intensiva träningsvideos, mattips och inspiration. Funkar väldigt bra för att hålla mig motiverad!



kram /iris

2012-01-23 @ 23:10:20
URL: http://inredningskaos.blogspot.com



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...