My hips don´t lie...



Bambusarna var planterade i ett L. Fint förra året men inte i år!
Nu är alla längst med planket och fler ska ner!



Har använt samma plattor som i gången... blir nog bra!



Murgrönor ska in i rören...



Nä, min HÖFT ljuger inte.. fyyy vad tungt jobb jag gjort idag! Ville själv, så skylla själv. Men det är ju så att när man vill nått så får man ju göra det själv... Återigen - när vi flyttade hit så började jag plantera i stort sett i matjorden som vi fått när HUSET byggdes och under där finns bara lera, lera & lera...

SKIT ALLTSÅ!!

Så allt som jag planterat de senaste tre somrarna ska uppeliupp och lera ska ut ut ut... ny jord och växterna får växa igen! Så.. nu var det attack på bambun. Fick stå på knä när jag jobbade... mmm... perfekt ställning för mig! Nixen! Men ståläge är ju liiiitta värre :)

Sitter nu på kvällskvisten med FJÄRDE vaniljtéet och morfin! Thank you för det... så lite blogginlägg får det ju bli! Är ju stolt som en tupp idag!!

I allafall.. jag är inte bara snickare jag är även PLATTSÄTTARE, hihi! Efter att bambusarna åkt ut & in igen så fixerade jag jorden och la duk... sen gummiklubbade jag ner några plattor för att slutligen lägga ut lite sten. Hade för lite duk o stenen tog slut så projektet is not over än!!

Tanken är att det ska bli rent & prydligt jämfört med KAOSET vi hade där innan... Bambusarna har nog växt en 40 centimeter sedan förra sommaren. De kanske trivdes i lerjorden - FIASKO idag så fall... hehe... lite betongrör är nere och en del stooora svarta stenar ska dit!

To be continued...


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Louise

Det blir hur fint som helst. Älskar bambu. Jag tjatar men kan inte skriva det förmycket, du är enorm på att kämpa.

2012-05-25 @ 10:09:46
URL: http://stylinghouse.blogg.se/



Postat av: Lisa | majamyra fotograferar och funderar

Googlade lite...bergbambu gillar inte kompakt lerjord. Så bra att du byter då :)

Var köpte du dina bambusar?

2012-05-25 @ 13:40:33
URL: http://www.majamyra.se



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...