Vaccationtime...

Lovade att visa bilder från Österlen.. för en vecka sedan typ. Men här kommer de!
Vi brukar stanna på ett ställe som heter Haward Busck och fika på. De har goda paninis och noga utvald inredning. Och så fiiiin butik - gammal inredd lada... fattar ni. Vitkalkade tak.... skulle kunna bo så! No problem!








Vitkalkat slipat tak...





Ja, det var väldans många foton... men tänkte att inspiration kan ju inte skada :)
Hoppas ni fick litta...

Blir lite glest med inlägg... vet ni. Operationen har först hunnit ikapp mig nu. Är inte nöjd med mitt liv just nu, med kroppen då. Tack gode för att jag har fina familjen o vänner... men natten då jag vaknade lam i sängen ger mig ångestattacker och smärtan som jag har nu skrämmer mig. Äter 6 doser nervmedicin varje dag och 2 morfin. Vet inte vad jag hade gjort annars... kul va!? I september ska jag träffa min kirurg för att diskutera nästa operation... tick tack! Hur kunde detta hända mig frågar jag mig... försöker vara glad och gör ALLT för mina barn. Pressar min kropp till att  hänga med på allt, men det har sitt pris... nu tänker jag inte bry mig att jag är "tjatig"... så har det alltid varit innan. Har varit omringad av människor i så många år som aldrig fattat min smärta eller to m tyckt att jag var löjlig o dum i huvudet... hade jag levt om så hade jag fan stått upp mer o sagt nej till mer saker... nu har jag inte orken till vardan med mina barn...

Det roliga är att nu, tre operationer senare.. bara för att jag står upp, är glad o upppiffad så tror en del att jag är frisk i nuläget. Fy fan.. orkar inte ens med människor längre. Så är man så noggrann själv med o fråga hur dem mår eller man är åtminstone intresserad... man ska bara ge o ge... hur fan ska jag kunna vara smärtfri efter att hela min ryggrad blivit dissikerad... löjligt att ens en del frågar eller säger.. JASSÅ, så du är frisk nu! Jo då.. hatar så jävla mycket just nu! Vi kan ta fredan.. kröp här hemma efter jobbet, hade nån jäkla ångestattack över smärtan... o somnade klockan sex på soffan av utmattning... helt borta. Så är det jämt... har sånna smärtor o de tar så mycket av min energi... Nu ska jag bara ta hand om min familj o skita i allt annat! Inga jäkla måsten längre... sååå... nu får ni se min lilla iriiterade sida! Men så är det! Hoppas ni får en lovely sunday :)


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Marja

Usch, vet inte vad jag ska skriva som inte låter fånigt och platt, så skickar en stor cyberkram! Ta hand om dig och de dina, hoppas att du blir ordentligt ompysslad av vänner och familj.

2012-05-06 @ 11:29:34



Postat av: Annica

Man måste få gnälla av sig lite, lätta på hjärtat, det brukar kännas bättre efteråt. Förstår att du blir irriterad på människor som inte förstår dina smärtor men många förstår inte att man kan ha ont när det inte syns på utsidan

2012-05-06 @ 11:52:25
URL: http://annista.blogg.se/



Postat av: madde

Kämpa på! Ta hand om dig & din familj och dina riktiga vänner. Och låt dem ta hand om dig! Det är det som är det viktiga i livet.



Du är en kämpe!



KRAM

2012-05-06 @ 11:53:01
URL: http://madeleinemis.blogspot.com



Postat av: Lina

Man måste få gnälla, vara irriterad, tala om att det är nog. Så det så! Helt rätt! En båt kommer lastad med en stor stärkande kram från Dalarna. Ta hand om dig!

2012-05-06 @ 18:08:31



Postat av: Pernilla

Klart att du får gnälla efter allt du har varit igenom och försöker ta dig igenom.Stora kramar till dig.Lägg energi på det som ger dig styrka och sortera bort det som stjäl din kraft. Kramar från Pernilla

2012-05-06 @ 18:41:11



Postat av: susanne

Fina fina du....du vet var jag finns om du behöver mig....kram susanne

2012-05-06 @ 20:56:02



Postat av: Lisa|majamyra fotograferar och funderar

Jag förstår att du har det tungt, stå på dig. Det är inte värt att lägga ner energi på energitjuvarna.

FÖr jäkligt att man ska behöva få skuldkänslor för att man råkar ha en bra dag och piffar till sig. Hade de som ifrågasätter dig hellre valt att ligga som ett kolli kan man undra?



Människan slutar inte att kämpa och det hade nog inte de själva heller gjort om det hände dem. Inte sant?

Mycket skumt, så borsta av dig detta,du är värd bättre och omtänksammare människor.

2012-05-06 @ 21:24:49
URL: http://www.majamyra.se



Postat av: Linda

Hej!

Är en av dina tysta följeslagare som läser din blogg därför att jag gillar sättet du skriver på, dina många fantastiskt fina pyssel-och-knåp-tips som jag lagrar i mitt minne för att själv kunna förgylla mitt hem med och för att jag imponeras av din inre styrka trots allt du gått igenom. Du är stark!

2012-05-06 @ 21:28:50



Postat av: Evelina

Åh Camilla! <3<3<3 Skit nu i alla rövhål som inte fattar bättre för de har aldrig varit med om något jobbigt i hela sitt liv! LEV ditt liv för dig och din familj! Och blir det Paris? Jag hittar nästan här som i min egen bakficka! KRAM e

2012-05-06 @ 21:56:39
URL: http://evelinagustavsson.blogspot.com



Postat av: Louise

Vet inte vad jag ska skriva, men en sak vet jag efter att ha följt dig ett bra tag & det är att du är ENORMT stark. Alla har vi rätt att må piss & framförallt du som har problem med en viktig kroppsdel. Det är inte alla som är så starka som du & har den enorma kraften.

Ta väl hand om dig & njut med familjen, vännerna. Det finns inga måsten, bara att du mår bra!

Styrkekramar

2012-05-06 @ 22:32:16
URL: http://stylinghouse.blogg.se/



Postat av: Anna

Fy fasen vad tråkigt! Tycker så synd om dig. Du verkar vara en stark person som alltid tänker på andra.

Ta hand om dig !

Kram

2012-05-07 @ 16:09:34
URL: http://blekapasteller.blogspot.com



Postat av: Anonym

Glöm inte att du är fantastisk! Låt alla som vill hjälpa, hjälpa dig. Det viktiga för dig är du och din familj. Läser den underbara blogg och kommer att titta in då och då även om inläggen inte sker så ofta. Det viktigaste är att ta hand om sig själv. Var inte så himla ambitiös. Jag är övertygad om att dina nära och kära gärna fixar och donar...glöm heller inte att be om hjälp. Själv blir jag så glad när människor ber om hjälp, det händer alltför sällan. Krya på dig!

2012-05-08 @ 16:22:06



Postat av: Lisa

Fy fan för att ha sån smärta!! Förstår att d måste vara ett helvete! Vad säger läkarna då, kommer det bli bättre med tiden & ska du få nån slags sjukgymnastik?



Du har all rätt i världen att gnälla! vet vad du menar med att saker & ting inte syns på utsidan - bara för att man ser ok & pigg ut på utsidan betyder det inte att allt är ok, har själv drabbats av det.



StyrkeKram till dig från Göteborg!!

2012-05-09 @ 00:00:58
URL: http://nyttochgammalt.blogspot.com



Postat av: Petra

Massor av styrkekramar till dig!!!! Har läst bloggen under flera år och imponeras alltid över dig och din energi, du hinner med och gör massor alltid. Ställer upp på allt och alla!!! Du måste ta vara på dig själv, var rädd om dig!! Bamsekramar till dig

2012-05-09 @ 21:00:54
URL: http://godisfrun.blogg.se/



Postat av: Hanna

Usch vad tråkigt! Men strunta i alla som inte kan eller vill förstå och fokusera på familj och vänner! Och gör sånt DU mår bra av!!!



Ta hand om dig!

2012-05-11 @ 10:31:23



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...