Björkattack!!

Jag & min väninna eller min galna TWIN som vi kallar oss... vi har alltid projekt på gång! Hon är verkligen systern jag aldrig fick, precis lika tokig & pysslig. I förra veckan i allafall åkte vi ut på äventyr. En gammal arbetskamrat fick nys om att jag älskar BJÖRKTRÄD å sa att hon har en sån stor tomt med många björkar på som hon tyckte att jag kunde få. Förklarade att tyvärr kan jag inte ÄGA en livs levande björk då de är för stora för min lilla trädgård, de kan liksom bli SJU meter höga... Så jag frågade snällt om jag fick lov att såga av en björk, alltså döda ett träd och det var helt OK... men då kände jag att jag ville ha min twinski med mig... så sagt och gjort. Marie hämtade mig med sin kombi. Gummistövlar ON, handskar ON, sågen i högsta hugg... Kändes tufft o såga ner ett så fint & friskt träd men hon kunde ändå inte ha så många... Så hem direkt, skrattade lite när vi såg hur jäkla höga de var!!

Jag gjöt ner mitt direkt. Tänkte för stabiliteten samt att det kanske inte ruttnar så fort.. Ett jäkla jobb men nu är det gjort. Har även förankrat längst med ena sidan av stammen med ett armeringsjärn som jag målat grått... Happi, happi...

Marie har inte gjort nått med sitt ännu men ha det, det skulle hon.. Hihi!!

Så litta trädfoton på det då...

Marie poserar med trädet... när det kom ner en 60 cm under jord så blev det liiite kortare...

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...