Loppisfynd

Förra året så fann jag den här underbara blomman på loppis. Bladen går att ta av en jag vet inte för vilket syfte. Jag frågar alla jag känner och det som jag har fått fram är att det är en askkopp. Varje blomblad är en askkopp (man ska tydligen vända upp och ner på bladet) och att förr när alla rökte överallt i hemmen så kunde man ta sig en egen askopp av blomman... vad tror ni? Tyvärr har jag inga bilder på hur bladen ser ut när de är av (blomman är redan flyttpackad)... Om ni vet något om denna speciella blomma så hojta till....

image139

image140

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Emelie

Vad fin! Det är så kul när man gör loppisfynd! Det är de som gör hemmet speciellt tycker jag!

2007-08-31 @ 16:37:46
URL: http://dromlyan.blogg.se



Postat av: Kristina

Det är en ljusstake från Thailand. Svärfar köpte hem en sån därifrån. Bladen är vändbara för att symbolisera blommans olika stadier.

2010-05-28 @ 23:15:48
URL: http://juniphe.wordpress.com



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...