Borgeby kryddgård!

Jag måste verkligen tacka Susanne för den underbara presenten jag fick av henne för ett tag sedan. Det var ett gäng olika kryddor & en basilikaolja... Igår provade jag den första kryddan, Köttfärskrydda, och idag Fina fisken och helt ärligt så är det dem godaste kryddorna jag NÅNSIN har smakat... jag lagar middagar från scratch varenda dag och aldrig nånsin får jag till sådana här perfekta kryddblandningar och till min FÖRTJUSAN så har kryddorna en egen hemsida med beställning! Jag känner på mig att jag kommer bli stamkund och jag hoppas att fler provar för kryddblandningarna är fantastiska... jag låter ju helknäpp o fanatiskt, men det är bara för att jag nu som 30 åring verkligen har upptäckt det fantastiska med kryddblandningar!

Min fantastiska kryddupplevelse idag var Fina fisken kryddan som jag tillsatte efter att jag stekt torsk (som jag delat i kuber), palsternacka och purjolök... och 15 % matlagningsgrädde på det... ahh, delicious! Helt otroligt så mycket smak...

Fina fisken innehåller detta:
Persilja, Basilika, Dragon, Svartpeppar, Senap, Curry, Spiskummin, Vitlök, Buljong, Lök, Paprika, Torkade grönsaker, Salt, Glutamat - så det är inte konstigt att det blir bra!

Igår blandade jag in Köttfärskryddan i lasagnen - lasagnen har aldrig nånsin varit så god som då.
Jag längtar till middan imorgon, då ska jag prova Pestokryddan!
Ja ni hör, jag är alldeles lyrisk!!

Tack Susanne ännu en gång... du har väckt ett nytt intresse - KRYDDOR från Borgeby!

Borgebys kryddgårds hemsida: http://borgebykryddgard.jetshop.se/default.aspx


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Malin

Jag läste Borgeby _Kyrkogård_ och undrade varför du skrev om kryddor *asg*
Ibland blir det knas!

/Från tjejen som tittar in flera gånger om dan! (Malin heter hon)

2008-02-28 @ 22:58:56



Postat av: susanne f

Visst är borgebys kryddor goda...kul att du uppskattade dom.
Deras äffär är jätterolig att gå och tiitia i
Kram
Susanne

2008-02-29 @ 16:40:51
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: ulle

Mina stolar kommer från bigstore.se de har även Bar stolar, som ni var ute efter el? GLISS heter de o priset är väldigt varierande så kolla!
kommenterar på sidan med kryddor som jag blev väldigt inspirerad av, tyckte jag behövde nya kryddor?! nä tog en röjning i krydd skåpet, rensade,mixade,fixade så nu har jag kryddor o ordning som jag inte visste jag kunde ha.(har tittat på Hels kitchen,o de nya Rent hus)

2008-03-01 @ 00:39:36
URL: http://svartellervit.blogg.se



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...