Jakten på pålar började idag...

Imorse efter frukosten och amningen åkte jag med muntert humör till Byggmax, jag skulle köpa runda pålar till mitt staketprojekt. Nähä, fanns inte - fick åka vidare till nästa ställe några kilometer därifrån.. nähä, fanns inte där i heller. Ok, fick åka hem, amma, laga middagspaj till familjen och sen åkte jag iväg till nästa ställe, Silvan. Yes, hittade mina pålar. Men när jag såg de runda pålarna i verkligheten (har ju bara skissat upp staketet innan) så förstod jag att det inte skulle bli så bra. Sååå, jag köpte fyrkantiga pålar istället (vilket jag kunde gjort redan på morgonen på Byggmax)... Köpte också en skruvborr. Vi har ju lergjord i vår trädgård så det går inte att gräva för hand, inte jag i allafall!

Kom hem, ammade och sen gick jag ut och började gräva och ha mig. Nästa stopp, det fanns en massa vatten i jorden (som en stor pöl) som gjorde att jag inte kunde fortsätta mitt staketprojekt. Grannen sa att han hade fått sitt vatten avlett och att vi nog också måste göra det. Så här slutar staketbyggesagan för denna helgen. Väldigt jobbigt! Men jag kan visa er lite bilder på det jag köpt, så kanske ni får en liten aning på vad jag ska bygga :)

Dessa stolpar ska stå tätt bredvid varandra, med 5 cm mellanrum. Jag ska måla dem svarta när de är satta i jorden... efter den sista stolpen börjar staketbygget med likadana stoplar och armeringsjärn där murgröna ska slingra sig upp på.



Proffsigt va :) Fick ju först mäta tomtgränsen, tog en armeringsjärnpinne och lite garn bara så var det klart. Här kan ni se vattenpölen!!



Min hjälpreda kom ut...



Var i allafall tvungen att slutföra något idag, så jag grävde ner en stolpe (sådana som jag har framför huset) mellan gräset och förrådet. Jag ska ha flera stolpar (de ska också målas svarta) med murgröna i hålet. Lite dekorationssten ska fylla jorden...



Trevlig helg... nu ska jag njuta av helgen!!!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Proforma

Jag är övertygad om att detta kommer bli jättefint. Hoppas du visar när det är klart.

2008-05-17 @ 19:07:43
URL: http://proforma.blogg.se/



Postat av: sara

Åh vilken lycka att få göra något färdigt. Har även jag amningspauser med jämna mellanrum så jag vet att det ibland inte blir mycket gjort där i mellan. Men skam den som ger sig, å vad man hinner när man väl gett sig 17 på det ;) .

2008-05-17 @ 19:56:04
URL: http://www.lilla-lunas-lycka.blogspot.com/



Postat av: Nettan

Visst är det tråkigt & inte kunna slutföra det man börjat på, men tror att det kommer & bli så snyggt...

Så fint det vart med gräset på plats =0)

Trevlig Helg..

Kram Nettan

2008-05-17 @ 20:33:00
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com



Postat av: frida

Hej camilla



Vad fint ni fått det! Blir lite avis att vara klar både fram och bak!

Nu är det bara vattna och vattna.......

Ses säkert i helgen.

/ Frida ( granne i hus nr 13)

2008-05-17 @ 21:28:49



Postat av: Johanna

Va duktigt du jobbat! Hoppas du haft en trevlig helg!

2008-05-18 @ 16:59:51
URL: http://inredning.webblogg.se/



Postat av: Emma

Låter som om det kommer bli jättesnyggt=)Kul att äntligen få en gräsmatta!!!Ha det bra,kram emmsan

2008-05-18 @ 19:13:22



Postat av: Piffa och puffa

Vad fint ni får det. Vad har ni för färg på huset? Är det den faluröda fast svarta?

Om inte kan du väl maila vilken kulör det är.

Kram Anette

2008-05-18 @ 20:06:13
URL: http://piffaopuffa.blogspot.com



Postat av: GÅRDSROMANTIK

Kommer att bli jättefint!



Är du sugen på att tävla så kika in hos mig. Jag firar 10000 besökare och lottar ut lite inredningsting bland er som lämnar kommentarer.



Kram Maud

2008-05-19 @ 08:33:20
URL: http://havsviken.blogspot.com



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...